• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele regels niet toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TiemG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2010
Hallo,

Ik heb een excelbestand met daarin 2 werkbladen. Blad1 is het hoofdblad hierin staan bewerkte gegevens met daarin een uniek nummer. Blad2 bevat gegevens die hier aan toegevoegd moeten worden. Aangezien Blad1 al bewerkt is mogen de bestaande unieke nummers niet overschreven worden.

Ik heb tot nu toe alleen macro's gevonden die alle gegevens van blad2 toevoegd. Ik wil er voordat ik de regel uit blad2 toevoeg controleren of deze al voorkomt in blad1.
Wat is de makkelijkste manier om dit te doen?

Alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat wil je nu toevoegen? de provincienamen?

Wat wil je nu toevoegen? de provincienamen?

Vanuit blad2 moeten Peter en Hanneke niet toegevoegd worden aan blad1 aangezien nummer 4 en 5 al voorkomen en Tineke moet wel worden toegevoegd.
Alvast bedankt!

Code:
Sub tst()
On Error Resume Next
For Each cl In Sheets("Blad2").Range("A1:A" & Sheets("Blad2").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
    If Sheets("Blad1").Columns(1).Find(cl.Value, , xlValues, xlWhole) Is Nothing Then
         Sheets("Blad1").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 3) = cl.Resize(, 3).Value
    End If
Next
End Sub

Code:
Sub tst()
On Error Resume Next
For Each cl In Sheets("Blad2").Range("A1:A" & Sheets("Blad2").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
    If Sheets("Blad1").Columns(1).Find(cl.Value, , xlValues, xlWhole) Is Nothing Then
         Sheets("Blad1").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 3) = cl.Resize(, 3).Value
    End If
Next
End Sub

Bovenstaande werkt perfect! Bedankt voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan