• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbele rijen kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvdaal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jul 2009
Berichten
3
Beste forum bezoekers,
Ik heb het volgende probleem: Ik een excel werkblad waarbij op tabblad1 circa 15000 rijen gevuld zijn en 12 kolommen zijn gevuld. Dit allemaal met artikelnummers en andere gegevens verdeeld over de 12 kolommen. De artikelnummers staan in kolom B. Nu wil ik alle dubbele artikel nummers kopieren naar tabblad2. Dit betekent dat ik de hele rij met alle info wil kopieren naar tabblad2 om zo het prijsverloop van een artikel te kunnen volgen. Er zijn dus artikelnummers bij die slechts 1x voorkomen maar hier ben ik niet in geïnteresseerd. Alleen de artikelnummers die 2, 3, 4 etc keer voorkomen.
Wat ik doe is dus tabblad1 sorteren op artikelnummer (kolom B) en datum (Kolom D) en prijs kolom g. Alles staat dan mooi op volgorde. Nu wil ik dus de artikelnummers die vaker dan 1x voorkomen kopieren naar tabblad2 mbv een VBA routine. Iemand suggesties?
 
Met geavanceerde filter gaat dit zeker lukken.
Plaats een waarheidsgetrouw voorbeeldbestandje met fictieve gegevens, dat werkt makkelijker.

Joske
 
Bestand toegevoegd

Hierbij een voorbeeld bestand Joske.
Het is dus de bedoeling dat bij de dubbele nummers in kolom A op tabblad1 de hele rij wordt gekopieerd naar tabblad2.

BVD
 

Bijlagen

  • Map2.xls
    21,5 KB · Weergaven: 19
Hi,

met een hulpkolom en uitgebreide filter op Blad2.
Als je klikt op de button "Run" op Blad2 dan loopt de macro om de data te filteren

Gr,

Joske
 

Bijlagen

  • 15-06-26 helpmij.xls
    44 KB · Weergaven: 20
Dag Joske,

Je hebt mij geweldig geholpen. Ik heb het op een iets andere manier opgelost maar ben door jou idee op het juiste been gezet.
Bedankt voor jou creatieve mind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan