• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbele rijen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
:rolleyes:Hallo,

Ik heb een adressenbestand met vele identieke adressen; dit bestand komt uit een extern systeem. het betreft ongeveer 5000 regels met
naam, adres,postcode, woonplaats, land, contactpersoon.
Kan iemand mij een manier aangeven hoe ik deze dubbele regels op een snelle manier uit mijn blad kan verwijderen?
Dus als er een dubbel adres in staat, moet ik 1 regel met dat adres overhouden.
Hoe pak ik dit aan? :rolleyes:

Alvast bedankt,
Rob

Hallo Rob,

Als de hele regel echt identiek is, dus niet met afwijkingen in naam of adres,
dan kun je eenvoudig met filter en vervolgens Uitgebreid filter(of geavanceerd in Excel 2007), het vakje alleen unieke records aanvinken en voor het mooie kun je nog kopiëren naar andere locatie.

Als de regels niet echt identiek zijn zou ik proberen een hulpkolom te maken met postcode en huisnummer.

Groet,
Pieter

Forumleden bedankt;
dat is voor mij de makkelijkste oplossing : uitgebreid filter met unieke records; je moet het maar net weten te vinden.

De manier met de formules is voor mij te lastig; ik begrijp niet goed hoe zo'n formule in elkaar steekt en is dan lastig om dan aan te passen naar eigen blad. (ik vind zo'n formule een waar kunstwerk)

waar ik zelf ook op uitgekomen was: nieuwe kolom met alle waarden van voorgaande kolommen erin en dan via de functie vergelijken het veld vergelijken met het veld in de volgende regel.

Maar de manier met uitgebreid filter gaat het snelste!

Nogmaals bedankt !!

Rob

Beste Rob91 ;)

Kan je de vraag dan op opgelost zetten, bovenaan de eerste topic.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan