dubbele router probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter jan42
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Thuis heb ik een bedraad netwerk op een zyxel modem. Ik heb er ook nogf ee switch op aangesloten (er zitten 7 computers op het thuisnetwerkje). Nu heb ik een laptop gekocht, die hebben standaard een draadloze verbindingsmogelijkheid. Ik heb een sitecom draadloze router aangeschaft en die op het zyxel modem aangesloten. Het probleem is nu dat als een computer op het netwerk aangezet wordt, deze geen internetverbinding meer krijgt. Als ik de sitecom ontkoppel, werkt alles weer, maar heb ik geen draadloze verbinding meer.
Ik heb de indruk dat het zyxel modem en de sitecom router elkaar in de weg zitten.
Hoe moet je deze configuratie instellen zodat er zowel draadloos als met vaste lijn op het netwerkje gewerkt kan worden?

Met 2 routers krijg je een "IP chaos" omdat ze allebei 192.168.1.1 als default hebben... Je zult dus bij één van de routers de IP range moeten wijzigen....

Zoiets als dit:
attachment.php

Bijlagen

• fig 1.jpg
    fig 1.jpg
    30 KB · Weergaven: 693
Bedankt, ik ga uitproberen hoe ik dat moet doen...................

Het apparaat namens een access point is volledig onbekend bij het grote publiek.
Had je gewoon op je switch aan kunnen sluiten.
Even duur als een router.

Je kunt die router ook instellen als accespoint.....

Het lastige bij die router is dat ik er haast niet in kom (via 192.168.0.1). Waar zou dat probleem zitten?

De configuratie die je in je figuur schtest heb ik. Het lukt me nog niet ook maar iets te veranderen.
Volgens de sitecomdocumentatie is het webadres voor configuratie 192.168.0.1. Dat adres geeft een foutmelding. Het adres van het zyxel routermodem is 192.168.1.254. Ze hebben dus totaal verschillende ranges.
Hoe kan ik van de sitecom draadloze router een accespoint maken?
Hoe kan ik in het browsermenu van de sitecom draadloze router komen?

Het kan allemaal heel eenvoudig, gewoon op de tweede router DHCP uitschakelen. Dan deelt die geen IP adressen meer uit en werkt deze gewoon als een switch!

Welke parameter in de zyxel modem moet dan aangepast worden? Er staat nergens DHCP, er is wel een DHCP-table, maar daar kan niets veranderd worden.

Ik krijg maar geen toegang tot de sitecom. Welke truc is daar nog mogelijk?

Kabel aan de sitecom hangen....
Even kijken bij Start -> uitvoeren -> cmd -> ipconfig en dan kijken welk adres er bij de standaard gateway staat... dat is het adres van de router... tik dat in bij IE en je zou binnen moeten kunnen......

Vond net ergens: 192.168.123.254

Laatst bewerkt:
Op de laptop zit vista premium.
Inmiddels heb ik wat ontdekt. Als ik als startadres google in de IE zet, dan komt er een foutmelding dat het adres niet bereikbaar is (logisch want er is geen internetverbinding). Als dan het ip-adres van de sitecom ingetoetst wordt, blijft dezelfde foutmelding als bij google staan.
Echter als de IE opstart met het ip-adres van de sitecomrouter, en de router is verbonden met een kabel aan de laptop (dus geen draadloze verbinding meer), dan kom je wel in het sitecomroutermenu (volslagen onlogisch, maar het werkt).
Op de sitecom heb ik DHCP disabled. Vervolgens computer opnieuw gestart en krijg ik helemaal geen toegang meer tot de sitecom en ook niet tot internet. Help hoe kom ik hier nu weer uit?

Laatst bewerkt:
2de router als access point

Ik had hetzelfde probleem. Alles gedaan zoals op vele forums te lezen valt. ALLEEN 1 ding staat er niet tussen. Vanaf modem utp naar 1ste router. Alles werkt nog goed. utp van 1ste router naar 2de router (het access -draadloos- point) DIENT niet op de ingang, maar op één van de uitgangen te worden aangesloten. Dan werkt internet op zowel een vast bekabelde aansluiting alswel de draadloze aansluiting. Suc6.

Hans

Op de laptop zit vista premium.
Inmiddels heb ik wat ontdekt. Als ik als startadres google in de IE zet, dan komt er een foutmelding dat het adres niet bereikbaar is (logisch want er is geen internetverbinding). Als dan het ip-adres van de sitecom ingetoetst wordt, blijft dezelfde foutmelding als bij google staan.
Echter als de IE opstart met het ip-adres van de sitecomrouter, en de router is verbonden met een kabel aan de laptop (dus geen draadloze verbinding meer), dan kom je wel in het sitecomroutermenu (volslagen onlogisch, maar het werkt).
Op de sitecom heb ik DHCP disabled. Vervolgens computer opnieuw gestart en krijg ik helemaal geen toegang meer tot de sitecom en ook niet tot internet. Help hoe kom ik hier nu weer uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan