• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele sequence XML importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

The_Frith

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Goedenavond!
Ik heb uit een programma met daarin workitems ( team coherence) een xml bestand geexporteerd ( incl xsd).
Voor standaard velden gaat dat prima.

Ik heb nu echter in dat programma user defined fields toegevoegd. Als ik die mee exporteer, krijg ik een sequence in een sequence ( blijkbaar aparte tabel...)
Bij het importeren van excel krijg ik daartoe per veld een nieuwe regel, in plaats van meer kolommen.

Hoe kan ik afdwingen dat die niet meer regels aanmaakt maar juist een mapping krijg per kolom?

Code:
UDF xsi:type="trkUDF"> <Name>Sprint</Name> <DataType>Float</DataType> <Value>4</Value> </UDF> -<UDF xsi:type="trkUDF"> <Name>Uren_inschatting</Name> <DataType>Float</DataType> <Value>3</Value> </UDF>

bovenstaande stukje gekopieerd uit de xml.
Resultaat is nu:
Rij 1:
kolom 1 is bijvoorbeeld id van item
kolom 2 is "sprint"
kolom 3 is "4
Rij 2:
Kolom 1 is id van item
Kolom 2 is "Ureninschatting"
Kolom 3 is "3"

Wat ik graag wil is :
Kolom 1 ID
Kolom 2 is "4"
Kolom 3 is "3"

Dan kan ik zelfs naamgeving van de kolommen doen.

Iemand? Alvast bedankt voor meedenken! ( eindeloos gegoogled, niets gevonden nog ;( )

screenshot:
screenshot_excel_xml.jpg

Laatst bewerkt:
Al een draaitabel geprobeerd?
Of maak vanuit de mapping twee tabellen en voeg die mbv vba samen? Of mbv een draaitabel met meervoudige bronbereiken?
Mss een aangepaste xsd?
Of een eigen importprocedure?

Het is maar net wat je daarna met de gegevens wilt doen.

Hi Pixcel,

Dank voor je reactie! Heb me helemaal blind gestaard op het werkend krijgen middels mapping.
Helemaal niet gedacht aan jouw oplossingsrichtingen:o

Heb nu een draaitabel gemaakt, en lijk aardig op weg. Moet nu voor elkaar krijgen dat die niet de aantallen, maar de som of waarden laat zien. Gek genoeg gaat dat nog niet goed, maar duik ik vanavond nog wel even in.

Ga ervan uit dat ik er nu uitkom....
Ik laat het morgen even definitief weten.

Dank voor de blik vanaf de zijlijn, blijkt maar weer hoe verhelderend dat is :)

printscreen 2_draaitabel.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan