• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele titel in kolom ivm filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Senso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik maak een filter en dan moet er een keuze zijn tussen twee titels. Uitleg staat in bestand.

Titel 1 > Bruto | ZVW | LH | Netto
Titel 2 > Saldo 01/01 | Storting bij | Opname af | Rente bij | Saldo 31/12

Als ik een filter maak beginnend met een B, D, S en een L in kolom A dan moet bovenin de inhoud/titel van rij
2 komen te staan en niet Bruto e.d.

Dus Saldo 01 etc. (titel 2)

Overige letters bv A002, U403 of 7320 moet Bruto ZVW etc. blijven staan/verschijnen.
Bekijk bijlage test dubbele titel.xlsx

Laatst bewerkt:
Filter

Hallo Senso,

Trial and errors: probeer eens het filter op A2 te zetten.

Groet

Dirk

Kan het niet volgen. Iets van dit gevonden.

Code:
=ALS(ISTEKST(ZOEKEN("B???";A:A));"Saldo";"Bruto")

Krijg ik niet werkend.

Volgens internet kan niet wat ik wil. In een artikel staat een zeer ingewikkelde uitleg en dan heb je eerst een uur werk en dan kun je aan de slag. Verbergen van een rij was ook een optie. Ik maak nu hulprijen op de juiste plaats met dezelfde code en dan worden die bij de filter ingevoegd.

De suggestie van @Dirkt werkt natuurlijk vlekkelings.

@Senso:
Excel kent geen dubbele titels: Headerrowrange.
Dat idee in jouw voorbeeld is dan ook zinloos en overbodig.
Bestudeer het listobject eens.
Dan is alles daarna puur simpel.

Kun je svp bij de instellingen aangeven dat een nieuw bestand slechts 1 werkblad nodig heeft ? Die steeds terugkerende 2 lege werkbladen zijn overbodig.

@emiel
Ook ik ben onlangs overgestapt op een wat professioneler Internet ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Titel en filter

Hallo Senso,

"Kan het niet volgen".

Hoezo niet. Je kan niet lezen of zelfs heb je het niet geprobeerd.

Deze dame is niet te volgen.

Groet

Dirk

@emields
Mooi gedaan. Dit werkt. Echter wanneer ik op de button Filter klik, komt alles wat in kolom A staat in beeld en staat er dus 10 x 7320 in dan zijn die allemaal zichtbaar. Met 500 items in kolom A is dat onwerkbaar.
Code:
ActiveSheet.Range("$A$1:$A$11").AutoFilter Field:=1
Helaas gaat het met > in kolom A > RMK > op waarde filteren ook niet goed.

@snb
Tabellen hebben grote voordelen en zaken gaan "automatisch" en daarom kan ik er niet mee werken. Ik begrijp vaak niet wat er gebeurd en kan het niet onthouden. Het bestand van snb sluit niet aan bij de vraag, één van beide en niet alle twee regels. Zoals in het bestand had ik ook wel uitgevoerd. Echter bij 500 regels en filteren moet één regel bovenin en niet twee staan of op de juiste plaats. Verbergen is misschien een optie maar toch lastig.

Maar goed. Ik bewaar de bestanden en bij een nieuw model kan ik het wellicht wel gebruiken. In het bestaande bestand gebruik ik mijn eigen oplossing, want het voordeel is dat ik de regel op de juiste in het filter krijg.

Laatst bewerkt:
@senso,

kun en wil je die oplossing ook met ons delen in een excelbestand?

Helaas geen Excelbestand want het origineel is veel te groot en een voorbeeld maken is volgens mij niet nodig. Ik heb er al weer dagen inzitten om alles bij te werken.
Het is heel simpel. Je voegt gewoon extra (hulp)rijen in boven alle boekingen die je doet.
De totalen staan in rij 100 tm 150
De boekingen staan in rij 150 tm 500. Bij een filter staat de titelrij dan boven het totaal.

Zie afbeelding.
_Infobox001.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan