Dubbele Update melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Wie automatisch zijn updates laat updaten krijgt altijd een vreemd verschijnsel wanneer hij later handmatig even kijkt of er nog updates zijn. Die worden dan weer opnieuw genoemd. Ra ra hoe kan dat. Daarom zet ik ze er nooit meer handmatig op. Vind het wel vreemd van Windows. Heb XP :confused:

Ik heb dat nog nooit gehad. Op de Microsoft Update site ga ik ook wel eens kijken.
Ik druk dan op de knop Snel (aanbevolen) en één keer heb ik toen een definitiebestand Windows Defender Beta aangeboden gekregen.
Defender zat toen nog maar heel kort op mijn PC.
Iets anders is de knop Aangepast, daar wil ik nog wel eens wat "vangen", WDM-toeters en drivers-bellen.
Dus..?

Lukt dat installeren wel, van de updates?

Ik denk toch dat je het vekeert gezien heeft, inderdaad gaf hij 1 t/m 9 aan en laater pakte hij weer uit van 1 t/m 9 , ik heb bij mijn reserve systeem bij het update speciaal opgelet en gaf het zelfde aan, dus geen problemen.

Er waren 9 update's voor xp.

Laatst bewerkt:
PJnijm zei:
Wie automatisch zijn updates laat updaten krijgt altijd een vreemd verschijnsel wanneer hij later handmatig even kijkt of er nog updates zijn. Die worden dan weer opnieuw genoemd. Ra ra hoe kan dat. Daarom zet ik ze er nooit meer handmatig op. Vind het wel vreemd van Windows. Heb XP :confused:
Ik heb ingesteld, dat Updates automatisch worden gedownload en geinstalleerd.
Ga ik naar "update.microsoft.com" en laat ik via "Snel" zoeken op essientiele
updates, dan krijg ik (zelden of) nooit updates aangeboden.

Als je bedoelt dat je naar "v4.windowsupdate.microsoft.update.com" gaat,
de Windows Update-Catalogus en daar zoekt naar updates:
daar zou wat er automatisch al is geinstalleerd inderdaad wel eens niet kunnen worden geregistreerd.

Dat is ook handiger, want dan kun je altijd de updates (weer) ophalen.
Zou het niet zo in elkaar zitten?

Laatst bewerkt:
Hallo PJnijm, is de vraag opgelost? Wil dat hier onderaan dan even aangeven?

Ik heb mijn instellingen zo staan dat ze niet automatisch worden geupdate hoewel ik wel een geel schild krijg. Meestal negeer ik deze, en voer hem dan handmatig in via de MS snel toets. Gisteren dacht ik laat ik maar eens andersom doen en voor het gele schild kiezen. Bij afsluiten zou hij dan alles installeren. Maar wanneer ik mijn pc weer opnieuw opstart zie ik bij handmatig installeren gewoon alles weer opnieuw staan en dat is niet voor de eerste keer. Ik opteer nog steeds mijn handelwijze daar je daar meer controle over hebt!

Boeing_737 zei:
Hallo PJnijm, is de vraag opgelost? Wil dat hier onderaan dan even aangeven?
Of je dit kunt noemen als opgelost weet ik niet, vind het meer een fout van MS.

PJnijm zei:
Ik heb mijn instellingen zo staan dat ze niet automatisch worden geupdate hoewel ik wel een geel schild krijg.
Dan heb je wel ingesteld dat de updates automatisch worden gedownload, maar je laat ze niet installeren.
Anders krijg je nooit dat gele schildje.
Verder begrijp ik van je aanpak niet veel, wel laten downloaden, zelf kijken bij de Windows Update-Catalogus, maar wel zeggen "vreemd van XP".
Dat veroorzaak je toch zelf?
Heb je mijn tweede post hierboven gelezen?

Klopt ik heb aangegeven wel de updates te willen zien, maar niet uit te voeren. Dit doe ik dan weer handmatig. Zo houd ik alles zelf onder controle. Het vreemde is alleen wanneer je het gele schildje wel laat uitvoeren, de updates later vaak nog staan vermeld bij de handmatige Windows pagina.

PJnijm zei:
Het vreemde is alleen wanneer je het gele schildje wel laat uitvoeren, de updates later vaak nog staan vermeld bij de handmatige Windows pagina.
Als je bedoelt de Windows Update-Catalogus:
daar wordt niet op jouw PC gekeken wat er wel en niet is geinstalleerd.
De "echte" Microsoft Update pagina doet dat wel, je hebt daarom ooit toestemming gegeven dat er een ActiveX-element mocht worden geinstalleerd.
De Windows Update-Catalogus heeft géén ActiveX-element op jouw PC geinstalleerd.
En dat je er controle over wilt houden, prima.
Maar geef dan Microsoft niet de schuld als het niet soepel verloopt.
Kijk nog eens goed naar mijn tweede post.

Ik hoop dat je mijn misschien wat "pittige" reactie ook goed hebt "ontvangen".
Er wordt, los van jouw punt, veel aan Microsoft verweten, terwijl als je het dan echt goed gaat onderzoeken,
de mensen zelf vaak de veroorzaker zijn.
Maar goed, punt er achter:D

Ik krijg wel de melding in het scherm dat er update's klaar staan en dan ga ik naar windowsupdate's en kies voor aangepast selecteren voor welke update's ik wil hebben. Deze moet ik dan nog wel gaan installeren en kies zelf welke ik wil hebben. Heb hier verder nog geen slechte ervaringen mee gehad.

Nee ik ook niet maar dat was ook niet het "probleem".

nou veel succes verder.

Als je de berichten van Boeing had gelezen dan zie je ook hoe het soms komt dat de updates even in beeld blijven.

Ik heb de vraag van Bouing_737 natuurlijk goed gelezen wat zijn ervaring wat hij heeft ondervonden met windows update, ik had er verder geen antwoodt op en heb je veel succes gewenst.

Ik heb niet alles in detail gelezen maar:

De autoupdate functie haalt toch alleen de kritieke updates op. En de "gewone" updates moet je nog via WU doen.

Dat sommige updates blijven staan is denk ik omdat ze pas "gebruikersklaar" zijn na het opnieuw opstarten van je PC.
Omdat ze nog niet toegepast zijn kan WU nog niet zien dat ze al op je systeem staan en geeft aan dat je ze nog moet downloaden.

Verre van een probleem denk ik zo.

Dat klopt wel maar ik heb wel eerder gemerkt dat ze blijven hangen bij de handmatige update, als je gebruik maakt van de aut. update. Daarom gebruik ik die ook niet meer. De aut. update verloopt niet altijd goed en het proces is minder goed te volgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan