• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele waarden bij Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snulk

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2005
Is het mogelijk om bij een waarde die 2x voorkomt de hoogste mee te nemen..?

Ik heb bij dezelfde term zowel een - als 80%, dan moet 80% opgehaald worden door de functie.

Zie voorbeeld.

Groeten,
Jos

vertzoeken.png

Dat kan.
Als je een excelvoorbeeld plaatst kunnen we laten zien hoe.

Ik heb 2 (gestripte ivm privacy van dit bedrijf) voorbeelden bijgesloten.

In bestand modules zie je alle modules die werknemers gevolgd hebben w.b. e-learning.
In bestand overzicht heb wil via een als en vert.zoeken functie de resultaten in procenten zien.

Dat gaat goed totadt een module 2 keer voorkomt bijv. gestart en voltooid.
Dan wil ik het hoogste percentage zien van de 2 (of 3).

Bedankt alvast,

Jos

Bijlagen

Ik heb de bestanden samengevoegd zodat je beter kan zien hoe de formule is opgebouwd.
Een complicerende factor is dat de percentages in bestand modules.xlsx een punt hebben in plaats van een komma. Excel herkent de percentages niet als getallen en kan er dan ook niet mee rekenen. Om dit op te lossen is een langere formule nodig. Als je van de percentages op eenvoudige wijze getallen kan maken kun je de formule vereenvoudigen.
Het is sowieso een matrixformule die je moet ingeven met CTRL SHIFT ENTER.

Bijlagen

Wow wat een indrukwekkende formule!:D

Dus helemaal zonder vert.zoeken! Daar was ik nooit op gekomen.
Geweldig en dan dat substitueren! Ik probeerde al een macrootje te maken die een kolom ging zoeken en vervangen (. door ,) en dat werkte niet in een macro.
Allemaal groene driehoekjes, terwijl het handmatig wel lukte met vervangen.

Alweer enorm bedankt.

Wat een geweldig forum is dit.

gr.
jos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan