• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Dubbele waarden die zich op meerdere tabbladen bevinden markeren in Excel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandra01041969

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2014
Goedemorgen,

Ik heb een bestand met daarin namen, adressen e.d. van klanten. Op het eerste tabblad staan de komende klanten, op het tweede tabblad de klanten die al geweest zijn. In verband met de privacy-regels staan er nu nog alleen de namen in en deze zijn fictief.

Nu wil ik een formule maken zodat als er op het eerste tabblad een naam ingevoerd wordt die al eens geweest is (en dus op het tweede tabblad voorkomt) op een bepaalde manier gehighlight wordt. Dit zou bijvoorbeeld gewoon kunnen met de lichtrode opvulling met donkerrode tekst die ook de functie "Voorwaardelijke opmaak - Markeringsregels voor cellen - dubbele waarden gebruikt.

Ik heb de functie 'Voorwaardelijke opmaak - Markeringsregels voor cellen - Meer regels al gebruikt met de volgende parameters:

Schermafbeelding 2024-10-14 111423.png

maar krijg iedere keer de foutmelding 'dit type verwijziging kan niet worden gebruikt in een voorwaardelijke opmaak-formule. Wijzig de verwijzing in een verwijzing naar een enkele cel of gebruik de verwijziging met een werkbladfunctie, zoals =SOM(A1:E5).

Als ik dat probeer met de functie "als" met de parameters : =ALS(A4="Oude Massages'!A1:A10500;J4="Dubbel";J4="") werkt het ook niet.

Het zal misschien iets heel simpels zijn dan ik over het hoofd zie, maar ik zie het even niet.

Wie kan mij helpen?

Groetjes

Sandra Nieuwenhuijsen.

Bijlagen

Heel hartelijke bedankt voor het oplossen. Had inderdaad niet aan verticaal zoeken gedacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan