• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele waarden markeren na filtering op 2e wekblad met VO

Status
Niet open voor verdere reacties.
zo kan het zonder knoppen

om te zien of een rij zichtbaar (niet weggefilterd) is gebruik ik deze formule:
Code:
Function RijZichtbaar(Cel As Range) As Boolean
    RijZichtbaar = Cel.RowHeight <> 0
End Function
misschien zijn er experts die dit zonder vba kunnen??

verder alleen voorwaardelijke opmaak
zie voorbeeld:

Bijlagen

Hierbij een poging zonder VBA. Dit werkt alleen goed als op blad 1 gefilterd wordt op 1 waarde van kolom B (locatie).

Edit:
de formule in C23 kan natuurlijk eenvoudiger: =SUBTOTAAL(1;B4:B20)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Door gebruik te maken van de functie INDIRECT in combinatie met RIJ kun je ervoor zorgen dat de functie SUBTOTAAL zich gedraagt als een soort matrixfunctie en dus een matrix van individuele waarden oplevert in plaats van een enkele waarde. Ik zag trouwens net dat in de functie voor voorwaardelijke opmaak een paar dollartekens ontbraken. De functie moet zijn:
Code:
=SOMPRODUCT((Blad1!A$4:A$20=A4)*(SUBTOTAAL(102;INDIRECT("Blad1!A"&RIJ(A$4:A$20)))>=1))

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor de aangeboden, creatieve mogelijkheden :thumb:
Gezien de eenvoud, en zonder hulpkolom, en dat ik dit op het andere werkblad ook kan invoeren op een eenvoudige manier, ga ik voor de oplossing van Redmog. De andere opties kunnen mij ook nog wel eens van pas komen. Ik heb er in ieder geval weer iets van opgestoken.

THNX!

Albatros

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan