• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbele waarden met voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Met behulp van de voorwaardelijke opmaak (Markeringsregels voor cellen --> Dubbele waarden) probeer ik dubbele waarden in een kolom (met ruim 170.000 waarden!) op te sporen om ze daarna te verwijderen.

Wat me opvalt is dat waarden als "001122001" en "1122001" als dubbele waarden worden gezien. Dit blijft zo, als de indeling wordt gewijzigd van (bv) Standaard naar Tekst.
Ook als ik de waarden vooraf laat gaan door een apostrof ('001122001 en '1122001) worden de waarden nog steeds als dubbel gezien.

Ander voorbeeld: 015.101.014.481 en 015101014481 worden ook als dubbel gezien.

Hoe kan ik dit oplossen? Want de gegeven voorbeelden zijn écht niet dezelfde waarden!

Misschien dat je VO kan toepassen met een formulevoorwaarde die gebruik maakt van de functie GELIJK of AANTAL.ALS.

Voorbeeldje plaatsen zou handig zijn om specifieker te worden.

De waarden die je laat zien zijn alleen maar optisch verschillend. In wezen staat er hetzelfde.
Je hebt deze notatie waarschijnlijk ingesteld bij getalnotatie (optie eigenschappen). Excel kijkt alleen naar het WERKELIJKE getal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan