Dubbele waarden uit range voor combobox verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

renew000

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hallo experts,

Op dit moment ben ik bezig om een formulier te maken waarvan de gegevens worden weggeschreven in een database op een sheet, genaamd "database".

In die database staan in kolom A namen en in kolom B staan periodes. Verder bevat de database nog 8 velden in de kolommen C t/m J.

Nu wil ik graag dat ik op een formulier een combobox1 (gevuld met waarden uit kolom A) en combobox2 (gevuld met waarden uit kolom B).
Dit lukt gelukkig allemaal en ook dat de tekstvelden in het formulier (gekoppeld aan de kolommen C t/m J) gevuld worden.
Wanneer er een waarde in combobox1 wordt gevuld zal combobox 2 moeten worden gefiltert op waarden die van toepassing zijn op combox1. (het liefste ook visa versa)

Het probleem waarmee ik worstel is dat zowel in kolom A als in kolom B dubbele waarden staan. Deze dubbele waarden worden dus ook weergegeven in mijn comboboxen op het formulier, terwijl ik eigenlijk een lijst met unieke waarden in mijn comboboxen wil hebben.

Nu weet ik dat er een mogelijkheid is om ipv deze ranges te gebruiken ook aan elke record een uniek ID te hangen, maar dat maakt het zoeken er niet echt makkelijker op.

Heeft iemand een goede oplossing om dit probleem te verhelpen?

Alvast bedankt voor het meedenken

greetz

Beste Snb... zou je mij anders willen helpen aan de hand van een script dat ik heb opgedoken op internet?

Zodat ik nu voor eens en altijd begrijp hoe dit werkt... ben echt stap voor stap aan het leren voor een oefenprojectje op t werk... vandaar..

greetz
renew000

Post jij dan eens een voorbeeldbestandje met je userform en de code die jij op het interent gevonden hebt.

Sorry dat ik even niet gereageerd heb, maar dat heeft een hele goede reden, namelijk dat ik vader geworden ben.

Ik zal dit onderwerp voor nu op opgelost zetten, want heb nu even geen tijd om een voorbeeldbestandje te maken dat op mijn situatie van toepassing is.
Het voorbeeldbestandje dat ik op internet heb gevonden is wellicht wel te posten, maar ik post liever een gecustomizede versie.

Heel jammer dat er aan de hand van de code geen mogelijke oplossing is.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan