• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele waarden verwijderen met extra voorwaarden en variabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

probleem83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2015
Momenteel stuit ik op volgend probleem:

Kolom A bevat per rij een identiek nummer
bv:

rij 1: 2546
rij 2: 2478
rij 3: 2259
rij 4: 2546
rij 5: 2897
rij 6: 2148
etc...

Zoals je ziet komt 2546 2x voor... (rij 1 en rij 4)
1 van beide diend verwijderd te worden, maar de keuze welke rij verwijderd dient te worden is afhankelijk van 2 andere kolommen:

Kolom F moet altijd groter zijn dan 0, indien kolom F 0 of kleiner dan 0 is moet de andere dubbele waarde genomen worden
Kolom G is een waarde dat vergeleken moet worden rij 1 moet kleiner zijn dan kolom G rij 4.

3 Mogelijke uitkomsten:
1: Wanneer bij rij 1, kolom F groter is dan 0 en de kolom G kleiner is dan kolom G rij 4, dan moet rij 1 overblijven (ideaal scenario)
2: Wanneer bij rij 1, kolom F gelijk is aan 0, ongeacht de vergelijkende uitkomst van kolom G (rij 1 vs rij 4) dan moet rij 4 overblijven (kolom F geeft de doorslag)
3: Wanneer bij rij 1, kolom F groter is dan 0, en kolom G is groter dan kolom G rij 4, maar bij rij 4 is kolom F ook groter dan 0, dan moet rij 4 overblijven (kolom G geeft nu de doorslag, want bij rij 4 zal uitkomst 1 van toepassing zijn: Wanneer bij rij 4, kolom F groter is dan 0 en de kolom G kleiner is dan kolom G rij 1, dan moet rij 4 overblijven (ideaal scenario))

Ik hoop dat iemand me kan hepen. Ik hoor het graag,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan