• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele Waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lavi87

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2019
Hallo Allemaal,

Wie zou mij kunnen helpen met het volgende.

Ik heb een bestandje met 2 tabellen.
De eerste tabel staan vaste codes.

En in het 2de tabel komen sommige codes wel eens overheen met het eerste tabel.
Deze moeten dan gemarkeerd worden.

Maar weet iemand hoe ik dit het beste voor elkaar krijg?

Bijlagen

Page Not Found?

Ja, inderdaad :thumb:

Dat artikel/link stond ook in de soortgelijke topic. Ik denk dat het probleem in dit geval zit in het feit dat je twee/meerdere bladen/sheets hebt. Ik zie daar in dat artikel geen oplossing voor. De vraag is toch vergelijk tabel 1 op blad 1 met de tabel 2 op blad 2.

Gebruik geen lege rijen in een tabel. Met voorwaardelijke opmaak kan je eenvoudig zaken vergelijken tussen 2 verschillende tabjes.

Volgens mij loopt het bereik van de tabel niet mee in de VO formule maar is eenvoudig op te lossen door een gedefinieerde naam te gebruiken.

PHP:
=COUNTIF(Tbl1_Code;$B2)

Bijlagen

Wat ik niet kan vinden is dat getallen die overeenkomen niet vet zijn maar een getal dat niet overeenkomt vet blijft in kolom A van tabel 1 blad 1. In VO staan beide op lettertype Standaard.

Dan stuur je toch even een mailtje naar microsoft of ga een kwartiertje nadenken. Sommige dingen kunnen gewoon niet omdat omdat er een bijzondere logica bij gebruikers zit. Waarom zou je iets in vet invoeren als je erna nog iets met VO wilt?

Waarom zou je iets in vet invoeren als je erna nog iets met VO wilt?
Ja, precies. Waarom is het dan in de ene tabel (eerste) vet en de andere niet. Dat is zeer storend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan