• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele waardes in kolom markeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjakie666

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2004
Ik heb een sheet met regels en in kolom A van die regels staan getallen.

Nu probeer ik met de functie Format >> Conditional Formatting ervoor te zorgen dat alle getallen die er dubbel instaan een oranje of blauwe kleur krijgen.
Ik kom er alleen niet helemaal uit welke formule ik moet gebruiken. Ik vroeg me af of iemand een voorzet kon geven. Ik heb http://www.cpearson.com/excel/Duplicates.aspx gebruikt als hulp maar toch lukt het me niet.
Ik vroeg me af of iemand me uit kon leggen welke formule ik moest gebruiken. De getallen beginnen in A5 tot einde document (varieerd elke keer dus moet ik de formule handmatig aanpassen)

Ook liep ik tegen het probleem aan dat als ik dit gebruik ik niet de kleur van deze cellen kan aanpasse. Als ik met deze formule de dubbele rood maak kan ik dus niet met het verfblik de boel geel maken. Het blijft rood. Is hier iets aan te doen?

Alvast bedankt!

Zo iets gelijk dit.

Voorwaardelijke opmaak heeft altijd voorrang.
Zet steeds ook een voorbeeldje met je vraag, dan schept meer duidelijkheid op je vraag

mvg Jean-Paul

Bijlagen

Google even op ASAP Utilities deze add in voor excel het is gratis en een super goed tool.

Excuses voor de late reactie.

In de bijlage heb ik een sheet met een voorbeeld.
De kleuren geven de verschillende sheets neer die ik bij elkaar in een sheet plak.

Nu wil ik dat de nummers die in het groene vak staan en niet in het gele vak voorkomen een kleur krijgen zodat ik ze makkelijk kan onderscheiden.
Zelf kom ik er niet helemaal uit. Ook wil ik dat ik die kleuren later nog kan aanpassen naar de kleuren die ik wil.

Bekijk bijlage Voorbeeld.xls

Bedankt voor je antwoord het zit er in de buurt.
Twee dingen:
De verschillen moeten in de 2e rij aangegeven worden. Dus in het groen.
Behalve dat wil ik dat als ik deze code heb gebruikt de kleur nog aanpassen met het verfblik voor later verwerk. Dat is in jou sheet nu niet mogelijk.

Dat kan niet , voorwaardelijke opmaak heeft voorrang, dan moet je de VO eerst verwijderen,dat zou je met een macro misschien kunnen doen .

mvg Jean-Paul

Bijlagen

Je kunt via VO natuurlijk ook een andere kolom laten kleuren.
De originele kolom kun je dan kleuren hoe je het wilt.
Nog een alternatief is om niet de achtergrond te laten kleuren maar het lettertype een kleur te geven via VO.

Ik kies er nu steeds voor om de VO te wissen zodat ik het daarna weer kan gebruiken. Dit probleem is nu opgelost.

Ik gebruik nu deze code:
=IF(COUNTIF($A$5:$A$100,A5)=1,FALSE,NOT(COUNTIF($A$5:A100,A5)=1))

Is er een code die ik in de formule kan verwerken zodat het dikgedrukte getal 100 automatisch laatste record in een sheet aangeeft? Nu pas ik namelijk steeds het nummer handmatig aan.

Kan je niet de hele kolom A aangeven? Dus i.p.v. $A$5:$A$100 wordt dit dan de formule:
Code:
=IF(COUNTIF(A:A,A5)=1,FALSE,NOT(COUNTIF(A:A,A5)=1))

Ik zal hem eens testen. Ik weet niet of die code perfect zal werken aangezien de nummers pas beginnen op A5 en lager.

Edit: Code werkt prima thx!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan