• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele waardes niet meerekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijs92

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2012
Beste Helpmij.nl leden:

Ik heb een soortgelijk probleem als in dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...es-niet-meerekenen-in-combinatie-met-uitkomst

Ik heb mij hier in verdiept maar ik ben toch tot de conclusie gekomen dat ik hier niet zelf uit ga komen omdat ik gewoon niet genoeg kennis beschik over excel. Ik zal even uitleggen wat ik wil bereiken:

Ik heb de database van alle patiententransporten binnenin een ziekenhuis. Dit zelfde systeem wordt ook gebruikt om pauzes in te zetten en schone/vuile/kapotte bedden aan te vragen. Op eigen inzicht weet ik dit wel te filteren met bijvoorbeeld =aantal.als(bereik;criterium).

Nou heb ik echter het probleem dat sommige personeelsleden hun pauze bij de tab "opmerkingen" plaatsen, sommige personeelsleden bij de tab "naam patient" en sommige bij allebei de tabs. Wat ik wil bereiken is: dubbele waardes (dus als er pauze staat bij de tab "naam patient" en "opmerkingen" dat hij deze maar 2 maal telt.

Hierbij een voorbeeld bijgevoegd in de bijlage voor extra duidelijkheid.

Alvast bedankt voor jullie aandacht!

Groeten,

Thijs

Bijlagen

Ja, ik ben er achter gekomen dat je op cntrl shift enter moet drukken om de formule te activeren.
Ik heb nu de informatie om formules te maken en de rest denk ik wel op eigen inzicht uit te vogelen!

Heel erg bedankt!

Succes en mocht het niet lukken, dan weet je de weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan