dubbele windows loader

Status
Niet open voor verdere reacties.

daandaanie

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2012
Berichten
146
hoi,

ik zat heel erg to klooten met linux en windows en grub werkte niet meer en toen heb ik de boot-repair-disk gebruikt en daarna linux verwijderd en het komt er op neer dat ik nu 2x de windows loader heb
als ik crunchbang wil installeren staat er ook zoiets als: gevonden besturings sytemen: windows 7 (loader), windows 7(loader)
ik heb met de win7 recovery disk al bootrec /fixmbr en /fixboot gedaan, maar dat werkt niet :(

weet iemand wat ik moet doen?

alvast bedankt
 
als ik dat commando intyp dan krijg ik als "andwoord" de info over mn bootmgr, dat doorsysteem gereserveerde ding op mn F partitie en ik krijg info over windows opstart laad programma's, gewoon mijn windows op part C \windows\system32\winload.exe

en ohja
toen grub nog werkte stond er
windows 7 (loader) (/dev/sda1)
windows 7 (loader) (/dev/sda2)

al mijn partities zijn volgens win schijfbeheer mijn doorsysteem gereserveerd, C:, D: (mijn HDD voor wat extra opslag)
 
Laatst bewerkt:
Kun je gewoon aanpassen via start, zoeken en msconfig bij "computer starten".
 
Download EasyBCD Non-commercial. (Scroll wat naar onderen)
Klik op REGISTER. (je hoeft de velden niet in te vullen). Installeer dit & start EasyBCD op.

Klik op Edit Boot Menu om een regel te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Het slaat nogsteeds 1 windows zien terwijl bij de installatie nogsteeds 2 windows loaders gevonden zijn
MAAR in mijn C:\ map staat nu een Boot folder
voor dit gedoe nog niet
en mijn sys gereserveerde part is nu zicht baar, er staat niks in maar ong. 30 mb is verbruikt
 
Laatst bewerkt:
Kun je eens een schermafbeelding plaatsen van de partities te zien in GParted?
 
Ok ik heb het opgelost:
ik heb gwn de C:\Boot map verwijderd en dat lost het op

Maar toch bedankt voor al jullie moeit :thumb:
 
Mooi ;)
Klik nog ff op het grote rode kruis in je vraagposting :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan