Dubbele windows verwjderen(?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazy n

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
Berichten
17
Hallo,

Ik heb gisteren een SSD in mijn laptop geplaatst, naast de andere harde schijf die al in de laptop zat. Nu heb ik op deze ssd windows geïnstalleerd.
Echter krijg ik nu bij het starten de vraag welke van de twee windows 7 ik wil kiezen. De andere schijf (de oude windows schijf, de schijf die origineel aanwezig was)
heb ik inmiddels geformatteerd. Toch krijg ik nog steeds deze vraag.

Hoe kan ik dit "probleem" oplossen?
 
Even de partitie(s) op de andere harde schijf verwijderen (met de DVD van Windows 7 of in Windows 7 zelf met Computerbeheer\Schijfbeheer), waardoor het opstartbeheerprogramma van Windows 7 op deze schijf wordt gewist. Daarna wordt alleen het opstartbeheerprogramma op de SSD gezien en moet ook het keuzemenu verdwijnen.
 
Laatst bewerkt:
Het keuzemenu is inderdaad verdwenen. Wat me wel opvalt is dat hij nu de bios nog 2 keer laadt. Kan dit voortvloeien uit de dubbele installatie van het besturingssysteem?
 
Ik krijg 2 keer het start-op logo van mijn bios te zien, dat deed hij voorheen niet :eek:
 
Dat klinkt vreemd... Ik zou niet weten wat dat zou kunnen zijn. :confused:
 
Heb gevonden hoe je het aan kunt zetten waarschijnlijk als je het andersom doet dat je het uit zet: http://www.ehow.com/how_5892004_configure-bios-dual-boot.html
Letop: engelse variant ( kon zo snel geen nederlandse omschrijving vinden )

Edit:
To fix double post: There is an option in the bios in advanced mode.

Under Boot change the setting for Option ROM Messages from Force bios to Keep Current.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan