• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele woorden teller

Status
Niet open voor verdere reacties.

mouse151

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Hoe kan ik een teller maken die woorden telt als ze meer dan x keer in een lijst voorkomen.
..................
Voorbeeld:

pen
pen
boek
schaar
boek
pen

De volgende woorden komen vaker dan 1x voor:
Pen 3x
Boek 2x
................................
Als ik bijvoorbeeld het woord schaar zou toevoegen zou die ook onderaan komen te staan + het aantal keer dat schaar voorkomt. Als er nog een pen wordt toegevoegd komt er dus Pen 4x te staan.

Is dit mogelijk en zo jah hoe?

Is dit trouwens ook mogelijk om het te scheiden als volgt:
-Tel alle woorden
-Tel alleen woorden uit colom A
-Tel alleen woorden uit colom B & C

aantal.als

mouse151,

bekijk eens de formule aantal.als (eng. countif). volgens mij kom je hier al een heel eind mee.

steven

PS als je op het forum zoekt op aantal.als, kom je wel wat informatie tegen. het is je eerste vraag, dus welkom, maar gebruik de zoekfunctie. ik heb er al veel plezier van gehad.

Laatst bewerkt:
Hey :thumb: bedankt voor de hulp, zal voortaan de zoekfunctie inderdaad eerst gaan gebruiken.

Nog een laatste vraag.
Hoe kan ik in colom B alleen de producten 2 of meer laten zien.
Ik heb al geprobeert door >1 achter de forumles te zetten, maar dit wijzigt de text in 'WAAR' of 'ONWAAR', dan kan ik niet meer zien hoe vaak het product in de lijst voorkomt.

Als dit onmogelijk is, is er dan een mogelijkheid om in collom B de getallen van hoog naar laag af te laten lopen? Bijvoorbeeld:

Je hebt eerst
----------
Pen 3
Boek 1
Schaar 2
Pen 3
Pen 3
Schaar 2
-----------------
Dit moet worden:
------------
Pen 3
Pen 3
Pen 3
Schaar 2
Schaar 2
Boek 1
-------------
Of nog beter zou zijn:
---------------
Pen 3
Boek 1
Schaar 2
Pen 3
Pen 3
Schaar 2

Dit zijn de producten die u heeft:
Pen: 3
Schaar: 2
Boek: 1

(het product 'Boek' kan uit de lijst weggelaten worden, omdat die maar 1x voorkomt. Pas als ie 2 of meer keer voorkomt komt ie ook in de lijst)
---------

Ik heb al wat op t forum rondgezocht en kom vooral uit op macro's, die het om 1 of andere reden niet bij mij werken. Misschien dat dit komt, omdat ik met een Engelse versie van openoffice werk. (openoffice forum kon ik helemaal niet zoveel vinden, daarom ben ik op het exel forum)

Laatst bewerkt:
Hallo Mouse,

Ik heb het voorbeeld aangepast. In kolom B staat een andere formule. In F1 staat een waarde waarmee je de max-waarde (bij meer dan N wordt de waarde getoond) kunt varieren. De in de formule gebruikte namen kan je vinden via INVOEGEN > NAAM > DEFINIEREN.

Jan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan