Dubbele xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

snipper

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2006
Berichten
59
Op mijn C schijf , zonder partites, staat 2 maal xp, de ene 100% in orde, de tweede
zonder service pack enz.
Ik zou die slechte xp willen verwijderen, hoe doe ik dat, heeft iemand en idee ?
Vr. Gr. Snipper.
 
Ik vind het razend knap dat je op 1 schijf 2x Windows hebt gekregen en ook nog eens 2 keer dezelfde Windows én dat het nog werkt ook (althans 1x) Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dat helemaal goed is gegaan.

Wat ik je adviseer om (toekomstige) problemen te voorkomen: Format C:
 
Heel normaal.

Als je xp wil overschrijven, en je geeft per vergissing een andere naam op installeert
hij zich naast de oude, je kan dan bij het opstarten welke je wil, maar ik zou die ene toch willen verwijderen.
Vr. Gr. Snipper
 
Wat doet zo'n 2e Windos bijv. met de map "Program Files"?
 
2é Xp

Bij mijn weten niets, angezien hij een andere naam heeft.
Men kan toch ook een 2000 of een home op dezelfde schijf zetten .
Vr. Gr.
 
De map program files staat in de root, maw C
Waar laat die 2e Windows zijn map Program Files?
 
2e XP

Als je gaat zien in de verkenner staat er gewoon alles in van de eerste XP, en daaronder alles van de tweede, door de verschillende naam zijn het immers 2 verschillende.
 
Hoi,

De vraag van Snipper is 'hoe verwijder ik de slechte xp en laat ik de 'goede' staan'
Om zonder problemen nog met één versie van WindowsXP te kunnen werken geeft Pasje het correcte antwoord: 'format C'

Ofwel, tijdens de installatie van windows ervoor kiezen om eerst de systeempartitie (C:\ dus) te verwijderen en vervolgens de partitie opnieuw aan te maken en hierop windows opnieuw ....

De vraag over andere door Windows gebruikte mappen begrijpt Snipper kennelijk niet, maar doet er niet zoveel toe.
Het antwoord is - mijns inziens correct - gegeven.
 
Alles werkt normaal, het enige verschil is dat bij de opstart men een zekere tijd heeft
om de versie te kiezen.
Ik denk dat het best is om alles maar zo te laten, heb er verder geen last mee.
Hartelijk dank voor de reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan