• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbelen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Truusm

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
Ik werk met Excel 2010.

Ik heb een overzicht met nummers, namen en e-mailadressen.

Ik wil graag 1 e-mail verzenden naar de mensen met behulp van mailmerge (ik weet hoe mailmerge werkt).
De namen komen soms 1 x voor maar regelmatig ook 2 of meer keer. Om te voorkomen dat 1 persoon veel e-mails krijgt wil ik de cellen in kolom a combineren op het moment dat de naam meerdere keren voorkomt.

Is dit mogelijk zonder programmeren?
In de bijlage heb ik uitgewerkt hoe ik dit graag zou hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijlagen

Hi,

Je vraagt specifiek zonder programmeren. Een reden daarvoor of mag het wel met VBA ?

Alleen de unieke mail adressen opvragen is niet zo moeilijk. Al de rest die je erbij vraagt is volgens mij niet mogelijk zonder VBA. Alhoewel hier wel enkele genieën zitten met formules.

Plaats onderstaande formule in kolom E.

Code:
=ALS(AANTAL.ALS($D$2:D2;D2)=1;D2;"")

Joske

Hoi Joske,

Alvast bedankt voor deze tip. Hier kom ik al een stuk verder mee.
Met programmeren is altijd veel op te lossen, maar ik was benieuwd of dit met formules ook kan.
Als het met programmeren wel eenvoudig op te lossen is, dan ga ik dat proberen.
Tips zijn altijd welkom.

In bijlage een voorbeeld hoe het met programmeren (via een User Defined Function) kan, alsook een aanpak met formules.

Bijlagen

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb weer veel geleerd!
Mijn werk zal hierdoor enorm verbeterd worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan