dubbelklik op 'vorige'

• Onderwerp starter Onderwerp starter Monk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Monk

Banned
Lid geworden
1 aug 2004
Hoi,

Sinds enige tijd moet ik soms dubbelklikken op 'vorige' voordat hij reageert.
Als ik dan de eerste keer op 'vorige' heb geklikt dan verschijnt er onder in de balk 'bezig verbinding te maken met website 127.0.0.1.'

Ik heb er verder weinig last van maar vraag me toch af hoe dit kan. Is er iemand die me kan vertellen waar het mee te maken kan hebben?

groetjes

Little Monk

Om wat voor site's gaat het dan?

Ga even naar het HOSTS-bestand. Deze is te vinden op de volgende plaats (als het goed is):
Windows 9X/ME C:\WINDOWS
Windows 2000 C:\WINNT\SYSTEM32\DRIVERS\ETC
Windows XP C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC

Kijk even of deze er staat. Als die er wel staat open je deze met kladblok. Kijk even of de volgende regel erin staat:
127.0.0.1 local hosts
Vertel daarna even of die er wel of niet staat.

Het zou ook kunnen dat het bestand HOSTS er niet is. Vertel dit dan ook.

Hai RVE,

Bedankt voor je snelle reactie.

Het bestand Hosts staat er. Heb het geopend met kladblok en krijg dan een lijst.

Ik word niet doorgelinkt naar een andere site maar de melding verschijnt onder in de balk en verder gebeurd er niets. Krijg dus ook niet de vorige pagina.

Scan regelmatig (dagelijks) met Adaware en Spybot.

Groetjes Little Monk

In die lijst kan vanalles staan. Site's die zijn geblokkeerd door een programma, maar ook site's die erin zijn gezet door een virus.

Ik wil graag weten of de regel
Code:
127.0.0.1 local hosts
erin staat. Deze regel is nodig voor een goed werkend internet.

Die site's die erin staan. Weet je hoe deze erin komen?
Toevallig MVPS HOSTS gebruikt? (dit is geen probleem zolang die ééne regel er maar in staat.

Ja, die regel staat erin:

#localhost: Needs to stay like this to work
127.0.0.1 localhost

Er lijken verder verschillende secties te staan:

# Kazaa related
# Adservers and other crappy sites

Die hebben dan ook weer een hele lijst zelf.

Ik mag hopen dat die dingen die in die lijsten staan niet allemaal op de computer aanwezig zijn :8-0:

Over die van kazaa maak ik me een beetje zorgen.
Welk IP-adres staat ervoor?

Leeg ook even alle tijdelijke internetbestanden.

Er staat voor alle sites in die lijsten hetzelfde, nl. 127.0.0.1.

De tijdelijke bestanden worden regelmatig geleegd met CleanUp!.

Wat zijn dat voor een sites in die lijst? Waarom staan ze daar?

Dat zijn site's die worden geblokkeerd.
Deze site's worden er nog wel is ingezet door een programma. Er zijn verschillende porgramma's die dit kunnen.
Het kan geen kwaad dat de site's daar staat.

Heb je misschien iets geïnstalleerd waardoor de problemen kunnen zijn ontstaan?

Geen idee.

Ik heb wel dingen geinstalleerd de laatste tijd, maar antispywareprogramma's en virusscanners vinden niets.

Voor zover ik het kan beoordelen ziet ook het HJT log er normaal uit.

Het is ook niet dat ik er problemen van ondervind maar ik vond het wel raar dat ik opeens moest gaan dubbelklikken.

Ja, ik heb een tijdje geleden FF opnieuw geinstalleerd.

Zou het dat kunnen zijn denk je?

FF staat niet als standaard ingesteld.

Verwijder FF even via software. Start even opnieuw op en kijk of het probleem nog steeds aanwezig is.

Ik heb dat met sommige site`s , ik vermoed dat dat komt dat ze het element "breakoutframe" in hun pagina hebben zitten zoals zeg maar deze site

Roby

p.s is natuurlijk alleen te zien als je hem vanuit een andere site aanroep : klik op deze link en dan in het linker menu op desktop items en vervolgens in het 3 blok onder Wallpapers op dragonfly wallpapers klikken . {spam}

Laatst bewerkt:
Ik heb FF verwijderd en kreeg na opnieuw opgestart te hebben de melding dat er een fout was opgetreden in Generic Host for Win32. Het programma is afgesloten.

Met de verwijdering van FF is het niet verdwenen.

@ Roby
Op die site die je gaf heb ik er geen last van als ik het probeer, maar op Helpmij wel :eek:

Als je hitmanpro gebruikt kan je IEfix even draaien (je kan dit ook proberen als je geen hitmanpro gebruikt, maar ik weet niet of het dan veel nut zal hebben): http://www.hitmanpro.nl/iefix.exe

De volgende dingen worden gedaan:
* Lijsten met beheerde (geblokkeerde) websites worden verwijderd
* Lijst met geblokkeerde ActiveX-besturingselementen wordt verwijderd
* Softwarerestrictiebeleid wordt verwijderd
* Hosts-bestand voor naamomzetting wordt opnieuw ingesteld (er wordt eerst een backup van dit bestand gemaakt)
* De DNS-omzettingscache wordt leeggemaakt
* De ARP-cache wordt leeggemaakt
* Gebruikersinstellingen van Internet Explorer worden verwijderd
* Startpagina van Internet Explorer wordt ingesteld op Google
* Beveiligingsniveau's van alle zones worden gereset
* Toepassingsuitbreiding URLMON.dll wordt opnieuw geregistreerd
* Toepassingsuitbreiding MSXML3.dll wordt opnieuw geregistreerd
* Toepassingsuitbreiding JSCRIPT.dll wordt opnieuw geregistreerd
* Proxyserveruitzonderingen worden verwijderd
* Standaard WinHTTP-proxy wordt ingesteld op Directe toegang (zonder proxy-server)
* Automatische updates-service wordt opnieuw gestart
* Pop-upblokkeringslijst met toegestane websites wordt verwijderd
* V5.windowsupdate.microsoft.com wordt toegevoegd aan pop-upblokkering (toegestane website)
* Optioneel kan het Internet-protocol opnieuw worden ingesteld (er verschijnt een vraag hiervoor)

Je kan ook even windows script opnieuw installeren: http://www.microsoft.com/downloads/...FamilyID=c717d943-7e4b-4622-86eb-95a22b832caa

Je kan FF weer installeren. Deze heeft er niks mee te maken.

Voor genetic host for win32 ga ik nog even kijken.

Ik maak geen gebruik van HitmanPro en die fix lijkt me nogal agressief?

Die bestanden die genoemd worden in de lijst in het hosts bestand staan die allemaal op de computer?

Het lijkt heel veel, maar het valt heeel erg mee. Kijk even hoe groot het hosts-bestand is en je weet het. Meestal is dit maar een paar kb.
Als jij naar een internetpagina gaat wordt eerst het HOSTS-bestand doorgekeken. Als hier een regel in staat met die site, dan wordt het IP adres dat ervoor staat opgevolgt.

Het klopt dat IEfix nogal agressief is.

Die andere (windows script) weet ik niet, maar deze lijkt me minder agressief.

Er staat voor iedere regel hetzelfde nummer, nl. 127.0.0.1.

Het bestand is onderverdeeld in secties en een van die secties luidt: "Adservers and other crappy sites"

Ook voor de regels in deze sectie staat hetzelfde nummer.

Waarschijnlijk zijn dit allemaal site's met rotzooi. 127.0.0.1 staat voor het lokaal station en dus kan je niet naar die site's toe.

Hoort dat daar allemaal te staan dan?

Of hoe ziet zo'n lijst er normaliter uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan