dubbelklikken hoeft niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pablo54

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Hallo,

Als ik met mijn muis , zowel optioneel als van de laptop zelf , een programma wil openen hoef ik niet meer te dubbelklikken maar gewoon met de cursor op het pictogram gaan staan en het programma opent zich dan van zelf.
Dit is vervelend omdat je dan programma's gaat openen die je eigenlijk niet geopend wilt hebben maar b.v. copieren of verwijderen. Het zal wel een of andere simpele instellingskwestie zijn maar wie kan mij daar mee helpen?
Dank je.
Paul Stienen

Hoi Paul,
Configuratiescherm > Mapopties?
mapopties.png

Dag Paul Stienen, Welkom op het forum.
Er zijn twee dingen te onderscheiden. De muisdrivers van Laptops zorgen er vaak voor dat alles onder de cursor wordt gedubbelklikt. Erg vervelend maar staat zoiets niet in de instellingen van het muis-stuurprogramma, dan kom je daar pas vanaf als er andere muisdrivers beschikbaar zijn. Bij een externe muis met een eigen algemene muisdriver, zoals die van Logitech, heb je dat probleem niet. Met jou externe muis zou je volgens mij dus ook een verkeerde driver gebruiken of geen muisdriver geïnstalleerd hebben. Probeer anders een USB aangesloten muis.

Het andere punt is dat de programmeurs er waarschijnlijk vanuit zijn gegaan dat je Windows Classic gebruiken zou of dat de toekomstige thema's net zo zouden werken. Daarmee selecteert de muiscursor geen items als je die ergens boven zet. Pictogrammen krijgen dus geen rechthoekige achtergrond. Wil je het probleem zo oplossen, ga dan naar Help, zoek "Thema's," ga naar Thema's en kies voor Windows Klassiek in plaats van Huidig Thema. Er verschijnen dan nog wel tekstballonnen over de pictogrammen maar ze veranderen niet en kunnen ook niet openen. Windows Klassiek ziet er alleen niet uit maar helaas.

Thema's kan je ook vinden bij Bureaublad instellingen. Omdat de computer het even moeilijk heeft met de verandering raad ik je aan om daarvoor nog even een herstelpunt te maken. Voor direct terug te gaan naar normaal kies je trouwens voor "Huidig thema."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan