Dubbelzinnigenaam (fout 2950)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silence25

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2009
Ik wil een button maken waarmee ik de gefilterde gegevens uit een subformulier open. Ik werk namelijk met een invul formulier en zie graag dat bijvoorbeeld de 3 goederen die onder een offerte hangen weergegeven worden in een pop-up invulformulier wanneer ik op de button klik. Bij andere formulier is het wel gelukt alleen op dit formulier krijg ik telkens een fout. Hieronder de details.

Macro:
Formulieropenen
Formuliernaam: FrmFillInnGoods
Beeld: Formulier
Where-voorwaarde (gemaakt via wizard): ="[Quotation]=" & [QuotationNumber]

Melding: Er is een dubbelzinnigenaam gevonden: Send_quotation_click

MacroNaam:
FrmQuotationComplete : Edit Load : OnClick : Ingesloten macro
Voorwaarde:
Waar
Actienaam:
FormulierOpenen
Argumenten:
FrmFillInnGoods; Formulier; ; ="[Quotation]=" & [QuotationNumber]
Foutnummer:
2950

Ik werk nooit met macro's. Toch kom ik jouw foutmelding wel eens tegen:

Melding: Er is een dubbelzinnigenaam gevonden: Send_quotation_click

In de vb editor staat een code dan dubbel opgenomen. Ik vermoed dus dat er 2 macro's zijn die de code in het rood aanroepen.

Zet anders je database zonder gevoelige informatie even hier op het forum. Kunnen we er even naar kijken. Graag in 2003 formaat. Eerst even comprimeren en herstellen en daarna zippen.

Misschien handiger om hem in 2007 format te posten, met de macro's erbij. Nu doen de knoppen niets, en zit er geen code achter. Of, als hij in 2003 is gemaakt, de macr's erbij...

Michel

Je hebt de db eerder gepost in 2007 format, en daar heb ik op je foutmelding gecheckt. Daar zat je foutmelding ook in.

Als je de code op je formulier bekijkt, zou je hem tegen kunnen komen. Zie bijgaand plaatje.

Wil je controleren of je db OK is, dan moet je via het VBA scherm de optie <Compileren> uitvoeren in het menu <Foutopsporing>. Hij zoekt dan alle fouten voor je op.

Michel

Bijlagen

• Dubbele macro.jpg
    Dubbele macro.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 98
Hi,

via compileren heb ik alleen de send_quotation_click naar boven gekregen.

Via dezelfde melding die jij hebt gevonden.

Het is mooi, dat je het hebt gevonden. Is je vraag daarmee nu opgelost?

In het vorige voorbeeld was alleen de procedure aangemaakt, maar stond er geen code in. Aangezien je, als ik het goed begrijp, ook een macro hebt met dezelfde naam, is de VBA procedure de boosdoener, want overbodig. Je kunt deze dus verwijderen, dan zou alles goed moeten werken.

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan