Dubben van recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

metsu9

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2005
Hallo,

ik heb eeb DVD recorder van Sony en probeer om films die ik heb opgenomen van TV op een DVD-R schijfje te zetten. Ik gebruik de dub-functie en de recorder geeft aan dat het dubben gelukt is, maar het schijfje is op geen enkele DVD speler af te spelen, ook niet op de PC. Alleen op de DVD recorder zelf. Doe ik iets fout, of produceert een DVD recorder onleesbare schijfjes?

Bert

Lijkt op het laatste: Je DVD recorder zet de mpeg2 op een andere manier op de schijf. Hier kunnen norrmale DVD spelers niet mee overweg. Op de PC zou je de gratis VLC-player kunnen gebruiken, die speelt dit formaat wel af.

Lijkt op het laatste: Je DVD recorder zet de mpeg2 op een andere manier op de schijf. Hier kunnen norrmale DVD spelers niet mee overweg. Op de PC zou je de gratis VLC-player kunnen gebruiken, die speelt dit formaat wel af.

Vreemd, het is toch de bedoeling van het kopieren naar een DVD schijfje dat om ee film daarmee op een andere DVD speler te bekijken? Wat heb ik nou aan een DVD recorder met dubfunctie die onleesbare schijfjes produceert?

Daar is die functie ook niet voor bedoeld (volgens de fabrikant dan..) Meer om een reserve kopie te maken, of evt. een film op de harddisk van de DVD-recorder naar een DVD te brengen.

Je kunt de mpeg bestanden op de schijf openen met 'Gspot'. Dit video-analyseprogramma geeft allerlei info over een videobestand. Maak als je wilt een scherm afdruk van Gspot en post 'm hier, dan kijk ik er naar (plaatje opslaan als .gif, anders wordt ie te groot voor de upload).

ps: Je hebt de DVD schijf ook 'afgesloten' op de DVD recorder? Dat is vaak nodig als je de schijf ergens anders wilt gebuiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan