Dubieus probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnBoy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi helpmij-ers,

Zit met een giga-probleem. Gebruik al enige tijd een db voor maandelijks gegevens te genereren. Per maand staat er een tabel met data(gemiddeld 45000 records)
Een tabel heet "pietje" en de overigen heten "pietjejjmm" bv "pietje0508 of pietje0507"
De nieuwe maand heet dus altijd pietje.
Op deze tabel zijn diverse query's gemaakt, sommige zelfs query op query. Op deze query's zijn draaitabellen gebaseerd. Het grote voordeel hiervan is dat ik niet maandelijks opnieuw deze draaitabellen hoef te maken. Gewoon draaitabel starten en gegevens vernieuwen en ik ben klaar. Superhandig dus.
Helaas werken sommige draaitabellen ineens niet meer. Op het moment dat geprobeerd wordt om te starten komt de melding "onvoldoende geheugen om automatiseringsbewerking te starten voor OLE object"
Wie weet wat er aan de hand is??
Ik zal echt diep in de **** zitten als dit niet meer vlot te krijgen is.

DUS HELP-HELP-HELP-HELP------PLEASE!!!!

Laatst bewerkt:
Weet hier niemand enig antwoord op, of stel ik de vraag verkeerd???

PLease Helpmij-eens!!

Dit zijn geen simpele problemen.

Probeer eens het volgende:

Comprimeer en repareer de betreffende database (menu extra, database hulpprogramma's, database comprimeren en herstellen).

Misschien dat dat je probleem oplost.

Gebeurt dit op een specifieke computer of gebeurt dit op meerdere computers?

Bartus,

Sinds de plaatsing van dit bericht onderstaande geprobeerd;

Jouw voorstel repareren en comprimeren, helaas zonder resultaat.
Vanaf diverse andere pc's de db starten, zelfs vanaf een server met 2 Gb Intern geheugen, helaas geen resultaat.
Vanaf een pc starten waar al sinds zeker een half jaar geen Windows update op is gedraaid, geen resultaat.

Vanaf een pc proberen te starten met Office 2003
(db is gemaakt in Office 2000), geen resultaat.

Het is dus echt om wanhopig van te worden!!!!

Vanmiddag nog een backup van vorige maand teruggezet, deze werkt wel. Ben nu aan het analyseren of de data waarover de pivot tables gedraaid worden dezelfde format hebben, helaas kom ik daar nog geen verschillen in tegen. Het enige aanknopingspunt wat ik nog heb is dat veelal de pivot tables welke gebaseerd zijn op een query niet werken.

Ben dus eigenlijk nog niet veel wijzer??
Heb je nog meer mogelijke oorzaken/oplossingen.
BTW bedankt voor het meedenken.

Maak een nieuwe mdb.
Importeer alle componenten uit de oude mdb naar de nieuwe mdb en probeer het dan nog eens met de nieuwe mdb.

Bartuls,

Ook dat heb ik al geprobeerd helaas ook zonder resultaat.
Heb zelfs ook geprobeerd om alle tabellen in een aparte db(1) te zetten en vervolgens in een volgende db(2) alleen de query's en pivot tables te plaatsen, Tabellen uit (1) via koppeling tabellen aan (2) "geplakt" Ook geen reslutaat.

Zoals gezegd, ik wordt langzaamaan wanhopig.

Dan weet ik het ook even niet meer.
Heb in het verleden een soortgelijk probleem gehad met draaitabellen.
Ik heb toen uiteindelijk de draaitabellen eruit gedonderd, de resultaten die ook nodig had in een tijdelijke tabel geplaatst die ik middels een stukje VBA van de juiste vulling voorzag.
Uiteindelijk leverde dat overigens een veel betere oplossing op omdat je in VBA veel flexibeler bent met wat je kunt doen. Draaitabellen leveren nogal wat beperkingen op en vragen veel resources van je computer. Het lijkt erop dat jij daar nu ook tegenaan loopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan