Dubieuze praktijken van Norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Twee jaar geleden kocht ik de Internet versie van Norton Antivirus, voor 2 jaar.
Was er niet erg tevreden over, werkte enorm vertragend op de prestaties.

Ondertussen heb ik een nieuw laptop met een andere virusscanner (McAfee).

Kreeg ik onlangs een mail van Norton dat ze 80 euro van mijn rekening hebben gehaald en het abonnement verlengd is, omdat ik voor deze optie zou gekozen hebben.

De mails hierover zijn ver weg, als ik daarr ooit mee zou ingestemd hebben zal het zeker niet bewust geweest zijn... Zal wel ergens in heel kleine lettertjes hebben gestaan.

Ik zou niet eens weten hoe ik het op de nieuwe PC kan installeren, want ook naar paswoorden of productnummers zal ik ook heel lang moeten zoeken...
Weet ook niet echt wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat ze me dat in de toekomst niet weer lappen...

Dat laatste is vrij simpel te beantwoorden: een mail sturen waarin je opzegt m.i.v. contractsvervaldatum en aangezien deze net is geweest, ben je voor 2011 zeker niet te laat met opzeggen. Misschien een aangetekend briefje er nog overheen, maar ik betwijfel of dat nodig is. Een gerenommeerd bedrijf bevestigt veelal een opzegging (die je via de mail deed) en dan heb je je bewijs van opzegging op schrift.
Met alle respect, maar mailtjes en wachtwoorden kwijtraken zijn je eigen verantwoording, daar kan niemand wat aan doen / kun je niet een ander (bedrijf) aanrekenen.
Wat de kleine lettertjes betreft: ja, die zijn er al héél lang en het feit dat je het bestaan ervan onderkent, betekent dat je gewaarschuwd was. Dit geldt voor elk contract / overeenkomst dus waarom zou het niet voor een antivirusbedrijf gelden?

Laatst bewerkt:
klopt indderdaad. is een nieuwe regel bij norton dat je abbo automatisch verlengt wordt. dus op tijd opeggen als je dat wilt. persoonlijk vind ik norton een van de beste(gebruik norton 360 premier v3)

hiephoi,
80 euro storneren via je bank....word het weer terug geboekt op je rekening.
Laat ze de t***ring krijgen bij norton...gewoon volhouden dat je het voor maar 2 jaar hebt genomen.
Trouwens,hebben ze uberhaupt je adres gegevens voor het geval ze verdere stappen gaan ondernemen wat ik eigenlijk betwijfel?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan