• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

due date aangeven in kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eshuis

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2001
Beste luitjes,

ik heb een aantal kolommen met maand en datum. Nu wil ik aan het eind een kolom met de titel 'on schedule'. Dus als een van de aangegeven cellen een latere datum vertoont dan deze maand dat er dan een 'NO' in de kolom 'on schedule' wordt ingevuld.
Hoe doe ik dit? Want sept-05, betekent in excel termen 1-9-2005. Dus als er sept-05 in de cel staat moet er in de kolom 'on schedule' wel 'YES' staan. Hij moet dus pas NO worden vanaf 1-10-05.

graag jullie reactie.

Hoi Eshuis,

Je vergelijkt in je formule ergens naar de cel waarin Sept-05 staat, bijvoorbeeld E11. Maak van deze verwijzing niet E11, maar LAATSTE.DAG(E11;0)+1 of ZELFDE.DAG(E11;1). Dan werkt het naar behoren.

Kent Excel de functie LAATSTE.DAG of ZELFDE.DAG niet, Analysis Toolpack installeren (Extra -> Invoegtoepassingen, uit het menu Analysis Toolpack aanvinken). Je krijgt hierdoor een aantal extra functies. Het is gewoon een onderdeel van Excel, dus niets engs wordt geinstalleerd.

Jeroen

Laatst bewerkt:
Eshuis,

Stel je datums beginnen in B2, dan in bv. C2

=ALS(MAAND(B2)>=MAAND(NU());"YES";"NO")

Met de vulgreep kun je deze formule naar beneden doorvoeren zo ver als nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan