• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

duidelijk zichtbaar maken van actieve cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjorkie

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2017
Ik heb met jullie hulp al een mooie tool kunnen maken.
nu ik de beveiligingen van mijn document ook gemaakt heb, stel ik vast dat je bijna niet kan zien welke cel net aangeduid is met de cusor, of welke cel aktief is.
ik voeg mijn bestandje toe (pswd= test)
ik vermoed dat ik ergens in opmaak iets moet aanpassen, maar heb al verschillende zaken geprobeerd en kom niet tot een goed resultaat.

Bekijk bijlage camera oefening v15-Security.xlsm

Bij mij is de geselecteerde cel goed te zien.

Wat mij wel opvalt is het zeer veelvuldig gebruik van "test" in je code.
Als je je paswoord wil wijzigen moet je de hele code aflopen en test vervangen door de nieuwe sleutel.
Zet deze regel in je module:
Code:
Public Const PW As String = "test"

en vervang alle 'test' door PW, dan hoef je enkel hier in je module nog je aanpassing te doen.

het loopt helemaal verkeerd af met de beveiligingen.
ik ga ze er uit laten. plots kopieerd het script tabellen van ene sheet, over gegevens van andere sheet,...
dan maar zonder beveiliging.
thanks anyway.

@EvR: bedankt voor de tip. mijn cellen zijn wel zichtbaar bij selectie, maar ik had ze toch iets duidelijker gezien. ik ga jouw tips even bekijken en misschien toepassen.

Misschien toch de kleuren aanpassen en inputcellen wit maken (of een andere kleur die goed contrastreerd met de celaanwijzer) en de oveige een andere (lichte) kleur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan