Duistere zaken Taakplanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

telwat

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
718
Uit het logboek van de taakplanner blijkt dat er wordt geprobeerd verwijderde

taken op te starten. Dit lukt uiteraard niet want de taken zijn verwijderd en

schijnbaar nergens op de computer terug te vinden.

Echter, als ik probeer een nieuwe taak te maken met de naam van een verwijderde

taak dan krijg ik de melding dat deze taak al bestaat.
Aangezien één van die taken Reminders - 'user' is, werkt de Agenda niet meer

naar behoren.

Hoe kan ik deze stiekeme taakplanner verwijderen?

Vista hp sp1
 
Kijk hier, vooral het stuk over Show Hidden Tasks (ergens in het midden).

Succes,

Tijs.
 
Interessant artikel. Een aantal taken kom ik tegen in het logboek.
Verwijderde taken worden gelukkig geen verborgen taken. Het gaat om taken die gekoppeld zijn aan een bepaalde gebruiker en niet aan het systeem.
 
Log in als die gebruiker, en doe:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> taskschd.msc
Zie je nog niet waar het over gaat, klik in de linker kantlijn op: Bibliotheek voor Taakplanner
Kijk of je ermee verder komt.

Tijs.
 
Het betreft taken die ik enige tijd geleden in de Taakplanner heb verwijderd. Deze staan daar dus niet meer. Alleen staat er ergens in het systeem iets dat zegt dat ze nog wel bestaan.

Als ik nu een taak verwijder, kan ik hem wel opnieuw aanmaken.
Misschien is SystemRestore de boosdoener.
 
Probeer het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe

Ga naar sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks
Kijk of je in de sleutels die daaronder staan ergens (in rechtervenster) in waarde Path die originele naam die je aan die verwijderde taak had gegeven terugziet (evt. met een \-teken ervoor).

Ga ook naar sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree
Daaronder zou evt. een sleutel kunnen zijn die de naam draagt van je originele taak.

Nog niets mee doen nog, alleen even terugmelden of je daar iets hebt kunnen vinden.

Natuurlijk kun je ook in regedit helemaal naar boven gaan (in linker venster), en met Ctrl-F zoeken naar (een deel van) die taaknaam.

We horen wel of je wat gevonden hebt en wat dat dan is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik had het register al doorzocht op de naam van een oude taak. Dit gaf geen resultaat. Voor alle zekerheid heb ik de sleutels handmatig doorzocht en daar vond ik oude taken. Waarschijnlijk heb ik een tikfout gemaakt of het is weer een klein computerwonder.

Ik heb de oude taken verwijderd en een nieuwe afspraak in de Vista Agenda gezet. Deze staat nu in de Taakplanner als een nieuwe taak alleen niet met de juiste starttijd.

Misschien is de samenwerking tussen Systeemherstel en Taakplanner niet optimaal.
 
En je kunt niet met de hulpmiddelen uit deze discussiedraad niet de starttijd wijzigen?

Tijs.
 
Als de eerst volgende herinnering geplanned staat op meer dan 24 uur na het sluiten van de agenda, wordt in de taakplanner een trigger opgenomen die staat op precies 24 uur na het sluiten van de agenda. Vandaar dat ik dacht dat het niet goed werkte.

Probleem is opgelost. Hartelijk dank voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan