Duitse spellingscontrole in Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dagamr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
3
Hoi forumleden,

ik ben nieuw op dit forum, met pc´s met ik niet superhandig, vandaar mijn registratie.

ik wil graag teksten in het Duits door de spellingscontrole laten checken, maar als ik in Word op spellingscontrole klik, krijg ik te lezen kan grammatikbestand Duits.dll niet vinden. betekent dat dat ik een softwarepakket zou moeten kopen met de mogelijkheid voor de spellingscontrole of zijn er trucs om die alsnog te activeren
alvast bedankt voor jullie hulp,

de groejtes,
Dagmar
 
Welkom bij Helpmij.nl

Ik heb je topic maar even verplaatst naar de office sectie......
 
In Word - ga naar "extra" dan naar "taal" vervolgens "taal instellen" en kies een van de aangeboden Duitse talen.
 
Hoi Kape,
heb ik gedaan. Dat lukt ook, maar zodra ik dan een Duitse tekst intyp en die spellingscontrole wil gebruiken, krijg ik weer te lezen kan grammatica Duits niet vinden. Kan het dat op mijn MS Office versie gewoon geen Duitse spellingscontrole zit

de groetjes, en bedankt voor jullie reacties,
Dagmar
 
Heb het even uitgetest en standaard staat Duits niet geïnstalleerd in Office Word. Maar via de Office CD moet je de taal kunnen downloaden zodat je ook spellingscontrole kunt doen. Althans bij mijn Office 2003 vroeg hij naar de CD en kon het bestand er afgehaald worden. Maar een bestand met de naam Duits.dll werd dan weer niet gevraagd.
 
Hoi Kape,
oke, ga ik doen (moet eerst de CD van iemand lenen). heel erg bedankt voor je hulp!!!

de groetjes,
DAgmar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan