duitse Vista naast nederlandse xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.

cthunder

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
4
Deze vraag heeft enige uitleg nodig .
Ik heb een pecket bell machine onder hande met daarop een duitse vista als besturing systeem , ding is in duitsland gekocht vandaar .

Ik zou hier op een tweede partitie xp home nederlands willen zetten .

Maar wat ik tot nu toe geprobeert heb wil niet werken .

Hoe creer ik nu een dual boot situatie zodat dit kan gaan werken en welke software heb ik daar voor nodig :shocked:
 
als je nou eens verteld wat je hebt geprobeert, kan mij ook helpen om een oplossing te vinden:thumb:
 
in vista kun je de systeemwerkset gebruiken, om je huidige partitie (C:) te splitsen naar 2 partities. Ik heb zelf gister een nieuwe partitie gemaakt om windows7 naast vista in dual boot te zetten.
ik heb Paragon Partition Manager gebruikt; werkt simpel, en je kunt gewoon een nieuwe partitie maken naar gewenste grootte. Voor XP kun je denk ik een 40gb partitie maken; dan red je het makkelijk om het te installeren en om programma's te installeren en documenten enzo.

Als je de partitie hebt gemaakt; cd van XP erin, als je pc eerst van de cd-dvddrive startl krijg je vanzelf de melding of je vanaf cd-dvd wilt starten. Dan gewoon de installatie volgen, en als schijf de nieuwe partitie kiezen.

Bij het opstarten kun je dan kiezen tussen Vista of XP (ging bij mij automatisch), anders kun je dat in VistaBootPro instellen; het kan in XP ook, maar ik weet zo ff niet meer waar :p

succes!
 
een gemakkelijke handleiding (in mijn ogen dan toch :p) kan je hier vinden

Maar voor je begint, kijk eens of er wel drivers zijn van xp voor die pc.
Als deze er niet zijn kan je gaan zoeken naar alternatieve drivers maar het is niet zeker dat je die zal kunnen vinden omdat er misschien gewoon geen zijn en dan kan het goed zijn dat je geen geluid, internet en dergelijke zult kunnen gebruiken op xp
 
Bedankt voor je reactie ik ga het proberen en laat zeker weten of het is gelukt
:thumb:
 
Laatst bewerkt:
duitse vista

Hallo ik heb inderdaad meerdere partities gemaakt , maar hij wilt helaas de home editie niet accepteren
Krijg een melding dat er al een hogere versie op de machine staat
Omdat het niet mijn eigen computer was heb ik nu de titels onder de icoontjes op de desktop aangepast en er wel nederlandse aplicaties naast gezet .

De eigenaar kan hier meeleven .

Het probleem is dus wel en niet opgelost .:eek:
 
Hallo ik heb inderdaad meerdere partities gemaakt , maar hij wilt helaas de home editie niet accepteren
Krijg een melding dat er al een hogere versie op de machine staat
Omdat het niet mijn eigen computer was heb ik nu de titels onder de icoontjes op de desktop aangepast en er wel nederlandse aplicaties naast gezet .

De eigenaar kan hier meeleven .

Het probleem is dus wel en niet opgelost .:eek:

Je moet de pc opstarten vanaf de xp cd.
Maar ben je ook zeker dat er XP drivers voor die Packard Hell zijn?
 
duitse vista

Ikben inderdaad bang dat dat het probleem is dat die packet hell inderdaad weer zijn eige dingen doet
Ik haat dat soort voor geinstaleerde machines.

:evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan