Dunne streepjes in scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartje100

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2001
Ik heb een Dell, 21 inch, en deze monitor heeft op eenderde en op tweederde twee hele dunne zwarte horizontale lijnen in het beeld. Volgens de leverancier is dat normaal bij Trinitron beeldschermen. Klopt dit? Is er wat aan te doen?

beeldscherm

Ik had hetzelfde, maar dan groene streepjes. Na een update van de grafischekaart driver waren ze verdwenen.

Daar is niks tegen te doen. Dell heeft inderdaad gelijk. Ook bij Iiyama schermen met deze Trinitron techniek zie je deze streepjes. Het heeft te maken met de "platheid" van het scherm en de weergave. Een stuk techniek waar ik weinig kaas van heb gegeten. Maar ik heb van echte techneuten begrepen dat dat zo hoort. Mijn ervaring is echter dat je er in de praktijk weinig hinder van ondervindt. De beeldkwaliteit van een Trinitronscherm is wel beter dan van een gewoon scherm. Rustiger, minder flikkeringen en zo. Succes

streepjes

Hallo,

Bedoel je aan de zijkant en door de tekst heen? Wat weer verdwijnt als je je muis beweegt? Zijn we lekker mee als daar niks aan te doen is :-(

M vr gr.
Carla

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan