Duo boot win7- vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

PieterP

Verenigingslid
Lid geworden
27 jan 2004
Berichten
139
Heb win7 op mijn machine geïnstalleerd.
Nu blijkt deze CS3 van Adobe niet te kunnen installeren.

Dus heb ik Vista weer nodig.
Zou graag Duoboot doen, weet niet hoe dat moet.

Kan iemand mij helpen?
 
Ook niet met rechter muisknop, eigenschappen, compatibiliteit
en dan uitvoeren als vista sp2?


Edit: op het install icoontje van CS3
 
Laatst bewerkt:
Bij dualboot is het het gemakkelijkst om eerst Vista te installeren en dan W7. Andersom is ook wel mogelijk, maar als je daar geen verstand van hebt moet je dat niet doen.
 
Hallo. Om een dual boot te maken moet je eerst een partitie aanmaken op de computer. Dat doe je door naar computerbeheer te gaan (start --> zoeken --> computerbeheer. Dan klik je op opslag --> schijfbeheer en dan klik je op een partitie en klik je op verkleinen dan moet je een bepaald aantal Mb invoeren (ik zou niet weinig pakken) en dan klik je op verkleinen. Dan heb je een ongepatitioneerde ruimte. Dan moet je die ruimte een letter geven en een naam en dan heb je een nieuwe partitie.

Pak dan je opstart cd van vista (als je die er op wilt zetten want ik neem aan dat je momenteel 7 er op hebt staan, als dat niet zo is moet je de win7 cd erin stoppen) en doe die in je PC en start het dan opnieuw op. Dan moet je als hij vraagt opstarten via de cd op een willekeurige toets klikken. Als het klaar is met laden moet je precies doen wat er staat en als hij vraagt waar je het besturingssysteem wilt installeren moet je die nieuwe partitie selecteren. Formatteer de partitie als de computer dat vraagt (kan enige tijd duren) en dan installeerd de computer het besturingssysteem.

LET OP!!! Als je klaar bent met installeren krijg je het probleem dat de computer je oude besturingssysteem niet meer ziet. Download easyBCD. In de meegeleverde afbeelding staat dat deze alleen vista opnieuw bootloadt, dus kijk eest goed of er geen ander programma is dat wél 7 ondersteunt. Het is namelijk een probleem als het mislukt, want dan kan je je oude besturingssysteem niet meer op. Misschien werkt het, maar ik weet het niet zeker. Klik hier om het te downloaden. Ga naar onderdeel 'manage bootloader (zie plaatje 1) doe precies wat op het plaatje staat. Dus vink reinstall vista bootloader en klik op write MBR. Ga vervolgens naar Add/Remove entries en vul onder Windows type windows vista/longhorn in en geef je besturingssysteem een naam. Selecteer hieronder de partitieletter van je oude besturingssysteem en klik op add entry. Nu moet je je computer opnieuw opstarten en zou het moeten werken.

Ik heb zelf ook een dual boot met vista, maar dan heb ik XP erop gezet. Dit programma ondersteund ook XP, maar ik weet niet zeker of dit programma ook 7 ondersteund. Met een dual boot heb je de kans dat het mis gaat (ook bij mij vaak gebeurt) en dan heb je misschien een probleempje. Bestanden verlies je niet, tenzij je de partitie formattert. Denk eerst goed overna of je wel een dual boot wilt hebben want er zit altijd risico in.

Voor verdere vragen kan je altijd terecht.

Succes!!!:thumb::thumb::thumb:
 

Bijlagen

  • easybcd.JPG
    easybcd.JPG
    59,6 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Ook niet met rechter muisknop, eigenschappen, compatibiliteit
en dan uitvoeren als vista sp2?
Edit: op het install icoontje van CS3

Door setup te zoeken op de install-cd en deze via compatibiliteit in XP-mode uit te voeren is het me inderdaad gelukt.

De cd start op met een autorun.
Deze uitvoeren met een andere compatibiliteit werkte niet.
Door jou opmerking heb ik nog wat verder gezocht.

Heel veel dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan