Dupechecker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cor 63

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
482
Ik had ergens iets gelezen over het progje DupeChecker.
Dit programma zou alle dubbele bestanden opzoeken.
Mijn vraag is echter, kan ik zo maar alle de dubbele bestanden verwijderen?
vr gr Cor.
 
zou ik niet doen,er zullen ook dubbele DLL bestanden op je pc staan,die kun je niet zomaar verwijderen,dus kijk maar uit
 
Cor 63 zei:
Mijn vraag is echter, kan ik zo maar alle de dubbele bestanden verwijderen?
Nee, maar zolang je je beperkt tot dubbele MP3's, afbeeldingen en filmpjes e.d. kan dat geen kwaad. En met afbeeldingen bedoel ik dan alleen je eigen plaatjes - van afbeeldingen die bij programma's horen kun je maar beter afblijven, ook al komen ze meerdere malen voor.
Maar ga in ieder geval GEEN dubbele systeembestanden als DLL's, EXE's, SYS-bestanden, COM- en INI-bestanden e.d. verwijderen - ten eerste schiet je daar niets mee op omdat het nauwelijks extra schijfruimte en helemaal geen snelheidswinst oplevert, maar je loopt dan ook het risico dat applicaties niet goed meer werken.
En in het ergste geval kan Windows er helemaal mee ophouden.

Guus.
 
Vinkt alleszins in je verkenner-mapopties 'verborgen bestanden weergeven' uit.
Dit is altijd veiliger.
 
jean42 zei:
Vinkt alleszins in je verkenner-mapopties 'verborgen bestanden weergeven' uit.
Dit is altijd veiliger.
Ik ken DupeChecker niet, maar als ik EasyCleaner naar dubbele bestanden laat zoeken, vindt hij alle dubbele systeem- en verborgen bestanden, ongeacht of deze onder Mapopties onzichtbaar zijn gemaakt of niet.
Nogmaals, laat dubbele systeembestanden ongemoeid.

Guus.
 
Guus

Dat zou kunnen maar dan zijn die iconen wel lichter gekleurd en dan weet je dat het systeembestanden zijn.
Hij moet inderdaad alleen zijn bestanden waarvan het zeker is dat hij die gemaakt heeft verwijderen of anders?????
 
jean42 zei:
Dat zou kunnen maar dan zijn die iconen wel lichter gekleurd
In EasyCleaner niet.
Maar zoals ik hierboven ook al zei, is het sowieso nutteloos om dit soort bestanden te verwijderen. Het gaat vaak om DLL's van enkele tientallen kB's, dus van schijfruimtewinst is geen sprake. En zoals gezegd wordt je pc er ook niet sneller door. Laten staan dus. :)

Guus.
 
Mensen allen bedankt voor jullie recaties.
Ik zal me houden aan jullie meningen.
vr gr Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan