Duplicate files verwijderen verstandig?

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik heb CCleaner Free op mijn laptop met W10. Heb onder Tools de optie Duplicate files aangeklikt en dan zie ik zeker honderd files die er 2x met dezelfde datum inzitten (soms 3x). Na de scan heb je dan dan de optie: Delete Selected. Daarbij kun je dan de hokjes aanvinken die je kwijt wil. Omdat Ccleaner ze bij het standaard opschonen blijkbaar niet zelf verwijderd, heb ik me maar niet aan deleten gewaagd, want ik vraag me af waarom zoveel files er twee keer op dezelfde datum in zijn gezet.

Nooit doen/uitvoeren! Alleen als je zelf de locatie weet en kunt nakijken of je deze bestanden zelf kent. Als je dat niet weet is het een groot risico en kan uitlopen op een ramp.

Ik heb op de laptop in Afbeeldingen een mapje 'Uitzoeken' met foto's. En blijkbaar zit iedere foto 2x in de laptop. Dat is het enige dat mij bekend voorkomt. De ander omschrijvingen van files zeggen mij niets. Vaak komt in de omschrijving het woord Anaconda voor, maar de rest is abracadabra. Dus ik laat het dan maar zo. Dank voor de waarschuwing. Vreemd dat zo'n optie zit in een opschoonprogje waar iedere leek, ongehinderd door kennis van zaken, mee aan de gang kan gaan.

Laatst bewerkt:
Je moet altijd zelf weten wat je aan het doen bent. Weet je dat niet of twijfel je, dan niet aan beginnen.

Bij duplicate files finder zit het gevaar in het automatisme. Lees onderstaande:
Omdat het installeren van software in Windows complex is, is het gebruikelijk om dubbele kopieën van hetzelfde bestand te hebben, die allemaal vereist zijn. Soms kunt u duplicaten veilig verwijderen, maar u moet wel weten hoe uw bestanden zijn georganiseerd - iets wat dubbele bestandszoekers niet kunnen.

Je kunt veel beter als het om een dubbele foto gaat in één bepaalde map zelf even aan de "Details" (grootte, datum, afmetingen) e.d bepalen of die dubbel is en dan verwijderen. Maar een foto met dezelfde naam in een andere map kan een andere functie hebben als je begrijpt wat ik bedoel.

Dat zijn van die programma's die snel even uit de heup schieten.... iets laten zien waar een bepaalde doelgroep gevoelig voor is... en als die groep geen vraag hier stelt zoals jij.... bij toepassing van die tool, later de rekening van gaan krijgen als ze er achterkomen dat het toch wel een puinhoop geworden is door het toepassen van die tool.
Goed dat je het vraagt dus.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan