• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Duplicaten samenvoegen en aantallen optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exelleek

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2013
Goedendag,

Werk nu al een klein tijdje met Excel maar veel formules zijn voor mij nog een raadsel.
Met alleen google kom ik er niet uit dus dacht 'kom op, meld je aan bij een forum'.

In mijn voorbeeld zie je een lijst met artikelen, deze komen meerdere malen voor maar met een verschillend aantal.

Nu wil ik heel graag de duplicaten eruit hebben maar de aantallen opgeteld zien.

Is er iemand die mij dit kan uitleggen.

Jip en Janneke aub

Bijlagen

Door een kopie van je artikellijst te maken en vervolgens de functie 'Duplicaten verwijderen' onder de 'Gegevens' tab. Houdt je alleen de unieke gegevens over.
Zet naast de unieke gegevens een formule, bijvoorbeeld in je voorbeeld J22:
Code:
=SOM.ALS($D$6:$D$19;$D22;$J$6:$J$19)
Nu maak je de SOM van J6:J19, ALS de waardes in D6: D19 overeenkomen met D22.

Opgelost

Yes, hartelijk dank Spaarie!

Laatst bewerkt:
Roderik,

welkom op Helpmij.nl!

Is het de bedoeling dat de oorspronkelijke gegevens (met de duplicaten) blijven bestaan? Zo ja, komen er nog meer (evt nieuwe omschrijvingen) gegevens bij?

o ja, dan zou je eens kunnen kijken bij de help in Excel voor draaitabellen, of kijk eens op gratiscursus.be!

Goede input!

Zoals het er nu naar uitziet niet maar zal zeker een bijspijker cursus nodig hebben.

Dank voor de input!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan