• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Duplicaten verwijderen in tabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter 9781
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

9781

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2011
Ik heb even een vraag over het verwijderen van duplicaten in een tabel via VBA, zie ook bijgevoegd bestand.

Als ik de tabel selecteer en dan via hulpmiddelen voor tabellen kies voor duplicaten verwijderen, worden de dubbele boeken keurig verwijderd. Ik heb deze actie ook opgenomen met de macrorecorder, maar zodra ik de macro uitvoer krijg ik een foutmelding op het moment dat de duplicaten verwijderd moeten worden.

Ik de bewuste regel bekeken, maar ik kijk waarschijnlijk over de "fout"heen: ActiveSheet.Range("Tabel4[#Alles]").RemoveDuplicates Columns:=1, Header:= xlYes

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Groet,

Theo

Bijlagen

Vervang die

Code:
Tabel4[#Alles]
eens gewoon door

Code:
Boekenlijst

want die heb je in je names staan ...

probeer het is zo
Code:
 ActiveSheet.Range("Tabel4").RemoveDuplicates Columns:=1, Header:= xlYes

Of zo

Code:
Sub j()
ActiveSheet.ListObjects("Tabel4").Range.RemoveDuplicates Columns:=1, Header:=xlYes
End Sub

Allemaal erg bedankt, alle oplossingen werken. Hoe simpel kan het eigenlijk zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan