• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Duplicaten verwijderen (meerdere kolommen)

• Onderwerp starter Onderwerp starter CSRQ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CSRQ

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2018
Beste gebruikers,

Ik heb een vraag mbt het verwijderen/markeren van duplicaten in Excel. De normale functie ken ik (het verwijderen van duplicaten in een bepaalde kolom).
Echter mijn probleem is iets gecompliceerder.
Ik heb een data bestand waarin ik bepaalde Director IDs heb (Kolom B) en deze directors zijn op een bepaalde dag gestart bij een bedrijf (Kolom Q).
Echter zoals je kunt zien in bijvoorbeeld rij 3 en 4, zijn de gegevens over de hele rij bijna hetzelfde (op kolom O en P na). Deze kolommen O en P zijn voor mij niet van belang en dus wil ik of rij 3 of 4 eruit gooien.
Dit geldt nog voor veel meer rijen (zoals 9 en 10).
Hoe moet ik dit doen?
Zie onderstaande screenshot.

Untitled2.png

Alvast bedankt.

Bijlagen

• Untitled.png
    Untitled.png
    31,3 KB · Weergaven: 44
Dus je wilt 1 regel per Director ID als eindresultaat?

Alles selecteren, duplicaten verwijderen en dan alleen kolom B aanvinken omdat je director IDS als unieke voorwaarde wilt gebruiken.

Werkt dat?

Dat zou in principe wel moeten werken, maar het probleem is dat er in kolom D af en toe ook andere waardes (dus companies staan).
Als ik dan uw suggesties toepas, worden ook deze duplicaten verwijdert terwijl ik wel wil weten wanneer iemand bij meerdere bedrijven heeft gewerkt.
Dus stel:
rij 1: director id 5555 : company 6666
rij 2: director id 5555: company 6666
rij 3: director id 5555: company 7777
rij 4: director id 5555: company 7777

Dan mogen alleen rij 2 en 4 verdwijnen en niet 2,3 en 4.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan