• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Duplicaten vinden in één rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

RemcoHurkmans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2019
Momenteel ben ik met een database bezig.
In de database heb ik verschillende klantnummer (00001,00002) met daarbij 30 verschillende mogelijke variabelen (med1, med2, medx, med30). De klantnummer staat in kolom A1 en de med1 tm 30 in A2 tot A31. Nu is het zo dat er soms 2 of meerdere kolommen dezelfde waarden bevatten. Dus bv med 3 = D02A en med 15 = DO2A. Voor het tellen van de waardes zou ik graag de tweede waarde weg willen hebben (of rood arceren zodat ik hem zelf kan verwijderen). Dus eigenlijk moet hij per rij zoeken op een duplicate. Heeft iemand hier een optie voor.

COUNTIF()/AANTAL.ALS() in combinatie met voorwaardelijke opmaak lijkt mij hier wel geschikt voor.

Hmm, daar kom ik er ook niet mee uit.
Ik heb even een gedeelte van mijn excel bestand toegevoegd (in totaal heb ik 400 rijen)
Hierin staan een aantal dubbele waarden per nummer (110000x), bv C09CA bij 110001.

Hoe kan ik automatisch een van deze laten verwijderen of desnoods rood laten arceren, zonder dat hij in het hele excel document op duplicates gaat zoeken.

Bijlagen

Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg het alleen voor elkaar dat hij de duplicates in de volledige tabel rood arceert, dus niet per rij. Welke formule gebruik jij in je in de voorwaardelijke opmaak?

Staat toch in het bestandje? Kan je eventueel nog aanpassen naar
Code:
=(COUNTIF($B2:$N2;B2)>1)*(B2<>"")
Als je de lege cellen niet wil laten kleuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan