• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dupliceren van gegevens (ook maar 1x aanpassen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kate12

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2022
Hoi harde werkers,

Ik heb een vraag over het dupliceren van gegevens.
In Excel heb ik een aantal tabbladen gemaakt (werkt voor anderen makkelijker), waarbij ik een algemeen tabblad gemaakt heb waarin alle gegevens staan, en tabbladen waarin delen van deze gegevens moeten komen. (zie voorbeeld).
De tabbladen zijn per afdeling.
Op deze tabbladen moeten alleen alle gegevens vanuit het algemene tabblad getoond worden (alsof je een filter aan gezet hebt op die afdeling).

Nu lukt het me uiteraard wel om deze te kopiëren, maar dan moet ik steeds 2 tabbladen aanpassen (Algemeen èn die van de betreffende afdeling).
Ik heb in mijn originele bestand (ja, dit is geen echt voorbeeld;)) ook nog eens opmaak staan en keuzevelden meegenomen.
Alleen de opmaak is voldoende als ik alleen in het algemene deel de aanpassingen hoef te doen.

Wie kan mij helpen?

Groet,
Kate

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Mde,

Zou ook kunnen idd, maar er zijn nogal wat mensen die niet weten hoe hiermee om te gaan.
Ik merk dat niet iedereen zo begaan is met Excel. Tabbladen begrijpen ze wel, en geeft ze meteen een overzicht.
Buiten dat,.....ze krijgen alleen leesrechten, waarbij de instellingen dan ook weer wat problemen qua instellingen oplevert.
Tabbladen zijn dus de beste optie.

Maar dank voor het meedenken! Je voorbeeld kan ik nog wel gebruiken voor wat anders :d

Als het echt simpel moet kan dat ook: Zet bovenaan de filters alleen aan en de gebruikers kunnen dan zelf kiezen wat er gefilterd moet worden.
Verder geen up-schmuck. Heel erg basic maar als dat voldoende is....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Uiteraard iets waar ik ook al aan gedacht had, maar als iemand de filter uit zet, dan weet een ander het al niet meer. Ik wil alles tegengaan wat mogelijk een drempel op zou kunnen werpen. Wel een goede hoor!
Maar wellicht dat een filter ook weergegeven zou kunnen worden op een ander tabblad, maar hoe dan?

Je hebt me wel op ideeën gebracht. Ik heb hier iets gevonden om dit via een query te doen. Hoe gegevens dynamisch van het ene werkblad naar het andere filteren in Excel? (extendoffice.com) :thumb: Ga het nu uitproberen.

Laatst bewerkt:
je kunt eventueel op elk tabblad een draaitabel van de betreffende afdeling zetten, met de juiste gegevens

Verwijder al je tabbladen, behalve je "Algemeen" tabblad.
Daarna deze code runnen

Code:
Sub jec()
 Dim ar, i As Long
 Set ar = Sheets("Algemeen").Cells(1).CurrentRegion
 Application.ScreenUpdating = False

With CreateObject("scripting.dictionary")
   For i = 2 To ar.Rows.Count
     If Not .Exists(ar(i, 2).Value) And ar(i, 2).Value <> "" Then
       With ar
         .AutoFilter 2, ar(i, 2)
         .Copy
          With Sheets.Add
             .Name = ar(i, 2).Value
             .Cells(1, 1).PasteSpecial xlPasteValues
          End With
         .AutoFilter
       End With
       .Item(ar(i, 2).Value) = Empty
     End If
   Next
 End With
End Sub

Dank JEC,

als ik deze Query draai dan krijg ik idd de tabbladen, maar als ik in het algemene tabblad iets aanpas, dan pas deze de info in de volgende tabbladen niet aan. Dat is hetgeen waar ik juist naar op zoek ben. Maar wow, wat heb je er veel tijd in gestoken. Dank daarvoor!
Ook deze kan ik later nog wel eens gebruiken.

Gaat het altijd om dezelfde hoeveelheid tabbladen? Hoeveel zijn dat er dan? Of komen er nog meer categorieën bij?
Heb je office 365?

Hi JV,

Ja, het gaat steeds om dezelfde tabbladen. Bij ons over de tabbladen van de afdelingen en dit is een vast gegeven. Als het goed is komen er geen categorieën bij (tenzij er een nieuwe afdeling gecreëerd wordt).
En we hebben Office 365.

Ik heb het bestand wat in benaming aangepast, zodat ik het kan delen. De kolommen zijn niet allemaal voorzien van een keuzeveld, maar die heb ik uit praktisch oogpunt even allemaal verwijderd (anders moest ik ze allemaal hernoemen).

Is dus de bedoeling dat ik alles van beleid 1, in een apart tabblad (vernoemd naar de afdeling) zet en alleen de fases in tabblad "algemeen" aan hoef te passen. Zo kunnen ze hun eigen voortgang zien en worden ze niet overspoeld met info van andere afdelingen.

Bijlagen

Even voor in je eerste geplaatste document voor tabblad Aziatische zoogdieren.
De andere moet je zelf lukken;)

Code:
=FILTER(Algemeen!A2:E300;Algemeen!B2:B300="Aziatische zoogdieren")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan