durf niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

flyingdutchie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Berichten
2
Hallo allemaal!

In onze p4 2.8 zit een nvidia geforce 8400 GS. Ik heb de computer moeten formatteren omdat ik een virus gedownload had. Alle schijven geformatteerd. XP, alle drivers, ook van het moederbord, geïnstalleerd en nadat ik de driver van Nividia 181.20 (van de site van nvidia ) gedownload had, kreeg ik na het installeren een zwart scherm. Met veel moeite heb ik een oude driver te pakken gekregen (174.74), deze werkt wel.
Wat ik ook doe, ik kan de videokaart niet updaten. Nu ben ik op jullie site terecht gekomen en heb iets gelezen over een denator voor nvidia. Via de Nvidia site heb ik 'm gedownload maar voor ik 'm installeer wil ik eigenlijk toch wel weten wat ik gedownload heb (mijn engels is niet zo goed) en of dit wel het antwoord is voor mijn update probleem.
In apparaten beheer staan geen foutmeldingen en alles werkt correct. Heb al eens eerder alles moeten formatteren en toen geen problemen gehad.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Flyingdutchie
 
Hallo allemaal!

In onze p4 2.8 zit een nvidia geforce 8400 GS. Ik heb de computer moeten formatteren omdat ik een virus gedownload had. Alle schijven geformatteerd. XP, alle drivers, ook van het moederbord, geïnstalleerd en nadat ik de driver van Nividia 181.20 (van de site van nvidia ) gedownload had, kreeg ik na het installeren een zwart scherm. Met veel moeite heb ik een oude driver te pakken gekregen (174.74), deze werkt wel.
Wat ik ook doe, ik kan de videokaart niet updaten. Nu ben ik op jullie site terecht gekomen en heb iets gelezen over een denator voor nvidia. Via de Nvidia site heb ik 'm gedownload maar voor ik 'm installeer wil ik eigenlijk toch wel weten wat ik gedownload heb (mijn engels is niet zo goed) en of dit wel het antwoord is voor mijn update probleem.
In apparaten beheer staan geen foutmeldingen en alles werkt correct. Heb al eens eerder alles moeten formatteren en toen geen problemen gehad.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Flyingdutchie

misschein helpt het om is een email te sturen naar Nvidia die weten er zeker raad mee en ze zijn je dankbaar datje zegt dat er een fout is :)
want normaal is zon instalatie vlekeloos
 
Hallo allemaal!

In onze p4 2.8 zit een nvidia geforce 8400 GS. Ik heb de computer moeten formatteren omdat ik een virus gedownload had.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Flyingdutchie

Ik wil je er toch op wijzen dat er een aantal manieren bestaat om virussen van je computer te verwijderen. Formatteren is zo ongeveer de slechtste manier. Mocht je weer eens zijn geïnfecteerd door een virus, ga dan naar Nucia Aso forum en leg daar je probleem voor
( http://www.nucia.eu/forum/ ).
 
bedankt

Beste LuuksterX en Hendricus,

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb al rondgekeken op Nvidia en het eén en ander geleerd n.l. dat ik niet de enige ben met dit probleem en als het om virussen gaat zal ik de volgende keer zeker op die site gaan kijken, heb 'm opgeschreven.

Maar waar ik nog steeds niet achter ben is wat die denator nu is en inhoud, kunnen jullie mij daar iets over zeggen?

Groeten, Dick
 
Mogelijk werken de Omega Drivers beter.
Dit zijn alternatieve drivers die ook meer instel mogelijkheden hebben dan die van Nvidia (of Ati) geven. Let op deze drivers zijn niet officieel ondersteund door Nvidia (of Ati)

Ik gebruik deze drivers meestal bij laptops aangezien je dan niet de restrictie tot 1 schermresolutie hebt. En ik heb tot op heden er nog nooit problemen mee gehad.

-- Offtopic
Formateren na problemen met een virus is mss een botte bijl actie, maar wel 1 die het snelst en makkelijkst werkt. Enige probleem dat je hebt is dat als je backup bestanden terug gaat zetten, dat je mogelijk het virus ook weer mee pikt.

Verder is het bij een Windows systeem (bij Vista weet ik dat btw niet) verstandig sowieso elke 2 jaar je systeem te formatteren en te herinstalleren.
 
-- Offtopic
Formateren na problemen met een virus is mss een botte bijl actie, maar wel 1 die het snelst en makkelijkst werkt. Enige probleem dat je hebt is dat als je backup bestanden terug gaat zetten, dat je mogelijk het virus ook weer mee pikt.

Juist!
Dus is formatteren vrijwel nooit een optie!
En de soms zeer uitgebreide instructies van het Aso forum ook niet.....
lijkt het wel.....
maar doe het toch maar!
 
Mijn mening verschilt daar wat in, maar dat is slechts mijn mening.

Verder wil ik nog de laatste woorden daaraan vuil maken.
Wat je ook doet het enige dat echt goed helpt is het aanpassen van het gedrag van de gebruiker. En zowel een formattering als een goede speurtocht doen dat niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan