Dutch Radio Scrobbler

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekfct

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hey

Dit is een zeer grote uitbreiding op mijn 3FM Scrobbler. Download: klik. (Versie 4.0 is vanaf 01-01-11 beschikbaar)
Radiostations:
  • Radio 2
  • 3FM
  • Radio 538
  • DeepFM
  • FreshFM
  • KinkFM
  • Sky Radio
  • SlamFM
  • Radio Veronica

dbimage.php

Voor degenen die Last.fm kennen/gebruiken, zal de volgende korte uitleg overbodig zijn. Voor de anderen:

Wat is Last.FM?
Last.FM (www.last.fm) is een service waar je de liedjes die je luistert naar toe kunt sturen dmv een zogenaamde Scrobbler. Last.fm houdt bij welke liedjes je luistert, welke artiest en track je het meest luistert en bepaalt aan de hand van jouw muzieksmaak eventuele andere artiesten die ook bij jou passen.

Waarom dit programma?
De meeste Scrobblers zijn van toepassing op muziekspelers als Windows Media Player, Winamp en VLC. Echter, wanneer je liedjes op de radio luistert, worden deze niet geupdate naar de Last.fm site. Daarom heb ik dit programma geschreven.

Wat doet het programma?
Zoals gezegd stuurt het de liedjes die 3FM speelt op naar de Last.fm server. Het programma komt aan deze liedjes via de now playing info op de 3FM site. Elke x aantal seconden wordt er gekeken naar het liedje dat afgespeeld wordt.
Wil je niet dat de liedjes als now playing naar de site gestuurd worden, maar dat ze alleen gesubmit worden, dan kan dat ook. Ook is in te stellen om niet elk liedje apart te versturen, maar bijvoorbeeld tien liedjes in één keer.

Wat gebeurt er met mijn wachtwoord?
Wanneer je wachtwoord in het programma wordt ingevoerd, wordt deze meteen omgezet met het MD5 algoritme, en daarna nogmaals plus de huidige tijd, geheel volgens het protocol van Last.fm (versie 1.2.1):
Code:
password = MD5(MD5(getPassword()) + timeStamp);

Het programma is geheel afhankelijk van de radio sites; wanneer de desbetreffende radio hun "now playing track" niet updatet, zal de Scrobbler ook niet werken!

Voor downloads, screenshots etc. kijk op www.sourceforge.net/dradioscrobbler

Code:
Changes since v2.0:

v2.1
- Removed imagefiles from sourcefiles.
- New GUI.
- Fixed don't notify now playing track.
- Fixed some exiting problems.
- Fixed some errorhandling.

v2.2
- Added radio station: Haarlem 105.
- Added radio station: Radio 538.
- Added radio station: Radio Veronica.
- Added radio station: SkyRadio.
- Changed aboutimage.

v2.3
- Fixed the not-scrobbling of tracks or artists with '&' in the name.
- Fixed some GUI problems.
- Fixed some minor problems when re-loggin in.
- Added the view cache option.

v2.4
- Fixed some bugs.
- Added radio station: SlamFM.
- Added Twitter functionality.
- Added update support.

v3.0
- Totaal vernieuwde GUI en engine.
- Mac-support toegevoegd.
- Het luisteren naar stations met VLC toegevoegd voor Windowsgebruikers.
- Radiostation toegevoegd: DeepFM.
- Radiostation toegevoegd: FreshFM.
- Radiostation toegevoegd: KinkFM.
- Radiostation toegevoegd: Radio 2.
- Twitter toegevoegd als bron voor tracks.
- Nederlandse taal.
- Betere help.

v3.1
- Twitterinlog gefixed.

v4.0
- Betere GUI
- Snellere nummerherkenning

Laatst bewerkt:
Het viel mij op dat alle nummers waar het teken & in voorkomt niet worden meegenomen..
Is hier iets aan te doen?

Verder vind ik het echt een top programma!!! Keep up the goodwork!

Ik heb feedback gekregen dat het programma na lange tijd 100% CPU kan vragen. Hier ligt op dit moment mijn grootste prioriteit.

Kun je ook Fresh FM ondersteuning toevoegen?

Vast wel. Dit is echter geen grote prio.

Het viel mij op dat alle nummers waar het teken & in voorkomt niet worden meegenomen..
Is hier iets aan te doen?

Dit heb ik inderdaad al gevonden en zal in een volgende versie gefixt zijn.

Leuk programma, was naar zoiets opzoek en las in een van de shouts iets van dutch radio scrobbler. Dat ff gegoogeld en kwam er achter dat de maker op helpmij zit.

Mooi toch! :thumb:

Heb ondertussen versie 2.4 af:

Code:
Changes since v2.0:

v2.4
- Fixed some bugs.
- Added radio station: SlamFM.
- Added Twitter functionality.
- Added update support.

v2.1
- Removed imagefiles from sourcefiles.
- New GUI.
- Fixed don't notify now playing track.
- Fixed some exiting problems.
- Fixed some errorhandling.

v2.2
- Added radio station: Haarlem 105.
- Added radio station: Radio 538.
- Added radio station: Radio Veronica.
- Added radio station: SkyRadio.
- Changed aboutimage.

v2.3
- Fixed the not-scrobbling of tracks or artists with '&' in the name.
- Fixed some GUI problems.
- Fixed some minor problems when re-loggin in.
- Added the view cache option.

OP aangepast.

[edit]
@MartijnvBerkel: Voor fresh.fm heb ik een nowplaying xml nodig, zoiets als deze: www.3fm.nl/data/dalet/dalet.xml
Wanneer ik met google zoek (http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=site:www.fresh.fm++xml&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=) vind ik niks.

Laatst bewerkt:
Wederom een nieuwe versie beschikbaar, v3.0.
Ditmaal met inlogondersteuning, meer radiozenders, afspelen van streams met vlc en meer.
Ook beschikbaar voor de Mac en Linux (helaas niet kunnen testen, wegens gebrek aan het OS. Iemand hiertoe bereid?).

Download

Code:
v3.0
- Totaal vernieuwde GUI en engine.
- Mac-support toegevoegd.
- Het luisteren naar stations met VLC toegevoegd voor Windowsgebruikers.
- Radiostation toegevoegd: DeepFM.
- Radiostation toegevoegd: FreshFM.
- Radiostation toegevoegd: KinkFM.
- Radiostation toegevoegd: Radio 2.
- Twitter toegevoegd als bron voor tracks.
- Nederlandse taal.
- Betere help.

@MartijnvBerkel Zoals je ziet is FreshFM ook toegevoegd!

OP aangepast.

KX radio

Gaarne KX radio ook toevoegen in de scrobbler, dan kan ik hem eindelijk fulltime gebruiken.

http://stream.kxradio.nl/played.html is volgens mij de nowplaying ding, maar ik weet het niet zeker. Overdag zal er sowieso niet veel van de computer af worden gedraaid.

Blijft een top programmaatje dit :)

Aangezien ik op mijn werk op de een of andere manier geen Java geïnstalleerd krijg kan ik helaas geen gebruik maken van DRS op mijn werk..

Toen kwam ik op het idee om het te installeren op mijn USB stick en via Java Portable Launcher het .jar bestand te launchen. Normaal gesproken zou dit zonder problemen moeten werken. Maar ik krijg helaas bij het opstarten een foutmeldin..

En wel de volgende:
"Kan help/help.pdf niet vinden.
Download alle benodigde bestanden op www.sourceforge.net/projects/dradioscrobbler.
Dit programma zal nu afsluiten."

Echter het bestand help.pdf is gewoon aanwezig, en ook na het opnieuw downloaden en toevoegen van het bestand blijf ik deze melding houden..

Heb jij of iemand anders enig idee hoe dit komt en hoe dit eventueel opgelost zou kunnen worden?? Zou graag via deze manier ook DRS kunnen gebruiken :)

Thnx alvast!!

Tiestor

Vreemd

Java (en dus de DRS) zoekt naar de mappen beginnend vanuit de workspace. Normaal gesproken is deze de map waar de .jar in staat. Door te zoeken naar 'help\help.pdf' plakt hij vanzelf de c:\blaat\drs\ ervoor. En dus vindt hij het bestand.

In het geval van de usb kan het dan misschien zijn dat de workspace niet klopt. Hoe je dit moet oplossen, durf ik niet te zeggen. (Ik ga er wel vanuit dat de mappenstructuur klopt bij jou)

De mappenstructuur is ongewijzigd gebleven.. Dus dat is vreemd.. Anyway thanks, ik ga nog wel eens wat stoeien er mee. Mocht ik een oplossing vinden zal ik 't uiteraard posten.

En als iemand anders een oplossing weet hoor ik 't ook graag :p

@bsa101

Wat lukt er niet?
Je moet eerst het .rar bestand uitpakken met Winrar. Daarna start je setup.exe en installeer je het programma. Vervolgens start je Dutch Radio Scrobbler.jar.
Als dit laatste niet lukt moet je eerst Java installeren, dit kun je hier vinden.

Succes ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan