DUTCHBloggz.tk

Status
Niet open voor verdere reacties.
buttons zijn niet goed zichtbaar
kleuren groen, rood, zwart en wit...
werk met een css bestand om een fixed width aan te houden voor het content gedeelte
Houdt de header ook fixed

Voor de rest prima hoor.

Nmr1:hoezo niet goed zichtbaar
nmr2: hoe moet ik dat doen zou je me daar wat uitleg over kunnen geven alvast bedkankt
DUTCHBloggz

Als ik de website open, dan zie ik de menu buttons (hyperlinks) niet goed. Deze gaan op in de rest van het menu.

Met het CSS bestand, die ook de extensie .css heeft en in de root erbij geplaatst kan worden (of een submap), kun je een pagina verdelen in vlakken. Het menu (header), middenstuk (content) en onderste gedeelte (footer). Hier geef je bepaalde grootte voor, zodat dit hetzelfde blijft.

Het grote voordeel van CSS is dat je een content gedeelte dynamisch kan maken, dus dat de inhoud verandert. De rest hoeft dan maar 1 keer geladen te worden. Het is dan heel makkelijk om de header ook hetzelfde te houden (fixed).

Als je echt meer van HTML, CSS en zelfs PHP wilt weten, dan moet je echter toch documentatie gaan opzoeken op het internet. Ik kan je er alles over vertellen, maar daar schiet je zelfs niets mee op als je het zelf niet geleerd hebt.

Lynda.com, cbt nuggets.com hebben video tutorials. Deze kun je gebruiken.

Maar ik gebruik eerlijk gezegd helemaal geen buttons het is gewoon tekst met een link [ik zie dat tenminste niet als buttons]

Er wordt gevraagd om een mening en die mag ik dan geven. Wat je ermee doet is niet in mijn belang.
Als je vindt dat dat er goed uitziet, dan moet je dat zo laten. Het is namelijk jouw website en niet die van mij.

Er wordt gevraagd om een mening en die mag ik dan geven. Wat je ermee doet is niet in mijn belang.
Als je vindt dat dat er goed uitziet, dan moet je dat zo laten. Het is namelijk jouw website en niet die van mij.
Ja maar je hebt het over weg vallen van buttons ofzo maar het staat allemaal op de plek waar het hoort dus als je even een screenshot kan laten zien dat het wegvalt want bij mij is alles zoals het hoorty

Misschien was wegvallen wel niet het goede woord.
Omdat de letters van de hyperlink zo dun zijn, valt het ook niet zo op. Bij buttons, zie bijvoorbeeld hierboven in de layout van dit forum, zie je dat daar aparte plaatjes voor gemaakt zijn zodat het wel opvalt.

Kijk,
Je ziet de gehele balk waar telkens hetzelfde plaatje weer in terugkomt. Dan in het midden staan de hyperlinks naar de verscheidene pagina's.
Wat mij gelijk opviel, zonder erover na te denken, was dat dat niet eruit springt. Het lonkt niet om op die buttons te klikken en moest even zoeken wat de 'bedoeling' van de site was.

Als je deze website of veel andere websites opent, dan zie je gelijk het menu, buttons of duidelijk aangegeven wat het menu is en dan is het ook veel overzichtelijker en duidelijker te begrijpen. Nu weet ik het en zal ik erop gaan klikken, maar net namelijk nog niet en heb de indruk dat dit duidelijker naar voren gebracht kan worden.

Oh hèhè nu begrijp ik het ik dacht al weggevallen ze staan toch op hun plek maar klopt de bedoeling van de site is nog niet helemaal in de site verwerkt komt omdat ik er pas een paar dagen mee bezig ben en hij nog in de "test fase"zit maar ik zal bezig gaan met het maaken van buttons weet je ook welke groote ik die ongeveer moet want ik ben namelijk niet het aller creatiefste type dat er is met mijn 5en op tekenen
Groeten rob

Ik zou zeggen ter grootte van de zwarte vlakken die je achter de hyperlinks ziet staan.
Probeer er een fixed menu van te maken, ofwel stilstaand terwijl alles kan bewegen en niet het menu laten doorlopen naar de zijkanten.
Houdt hier dan een bepaalde breedte aan, gelet op de resolutie waarmee de website bekeken moet worden, vaak gebruiken ze dan 1024x768.

Voorbeeld met deze website. Verklein dit scherm eens in de breedte, je ziet dat bij een bepaalde breedte ineens het menu, tekst etc. verdwijnt.Capture.jpg

Photoshop is hierbij je allergrootste vriend, trial voor 30 dagen is gratis te downloaden op de website van Adobe.

Laatst bewerkt:
Die links in het menu worden pas wit als je naar die pagina bent geweest. Normaal zijn ze zwart, niet te lezen op een warte achtergrond dus. Dit komt doordat je a:link (onbezochte links) door je CSS zwart laat weergeven, dit weegt kennelijk waarder dan de nav ul li a die je wit laat weergeven.

Die links in het menu worden pas wit als je naar die pagina bent geweest. Normaal zijn ze zwart, niet te lezen op een warte achtergrond dus. Dit komt doordat je a:link (onbezochte links) door je CSS zwart laat weergeven, dit weegt kennelijk waarder dan de nav ul li a die je wit laat weergeven.
ja daar kom ik nu net achter toen ik de site besocht in ie en chrome
ps: weeten julie ook warrom en in firefox bij de homepage services staat waar blog hoort te staan en in chrome of ie staat er wel blog
alvast bedankt

Voor firefox moet er een aparte code ingevoegd worden. Je moet de website wel voor de meest voorkomende browsers toegankelijk maken.

Ik zou zeggen ter grootte van de zwarte vlakken die je achter de hyperlinks ziet staan.
Probeer er een fixed menu van te maken, ofwel stilstaand terwijl alles kan bewegen en niet het menu laten doorlopen naar de zijkanten.
Houdt hier dan een bepaalde breedte aan, gelet op de resolutie waarmee de website bekeken moet worden, vaak gebruiken ze dan 1024x768.

Voorbeeld met deze website. Verklein dit scherm eens in de breedte, je ziet dat bij een bepaalde breedte ineens het menu, tekst etc. verdwijnt.Bekijk bijlage 171303
Waar moet ik die fixed ofzo iets neer zetten en ik heb de trial al gebruikt had ook cracked ps maar die doet niet meer

Photoshop is hierbij je allergrootste vriend, trial voor 30 dagen is gratis te downloaden op de website van Adobe.

had al ps cracked was er niet zo goed mee ben beter met gimp en waar moet ik fixed neer zetten en menu color is nu wit

Laatst bewerkt:
Het fixed gedeelte plaatst je in het gedeelte van de header.
Met CSS, als je dit éénmaal een beetje beheerst, is dit makkelijk te doen.

Voorbeeld:
http://sceneone.nl/tips_tricks/fixed_header.php

Voorbeeld van hoe een CSS bestand eruit kan zien:
http://limpid.nl/lab/css/fixed/header-and-footer

Zoals ik eerder aangaf, mocht je je website echt goed eruit willen laten zien zoals naar eigen ingeving, dan zul je toch moeten beginnen met zoeken naar informatie hoe je het doet.
Google is je vriend. Er zijn genoeg websites hierover te vinden.

Een makkelijk programma voor HTML, CSS is PHP Designer. De naam is misleidend, want CSS en HTML worden er goed in ondersteund. Eventuele fouten zijn ook gemarkeerd. Het is maar een voorbeeld programma die ik eerst gebruikte.

Ik weet dat je pas 13 bent maar ik zou als ik jou was je teksten laten nalezen en verbeteren. Er ontbreken met name erg veel komma's, punten en hoofdetters waardoor het geheel lastig te lezen wordt. Mensen haken dan al snel af. Er staan nu hele lange zinnen aan elkaar geschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan