Duurt erg lang voordat Bios start

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartdp1

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2010
Hallo,

ik heb in een Dell pc (inspiron 531) de videokaart vervangen (HD 5670).
Met deze nieuwe videokaart duurt het heel lang voordat de computer daadwerkelijk gaat "opstarten". Na het indrukken van de power knop beginnen alle fans rustig te draaien, maar duurt het soms wel 30 seconden voordat de fan-test begint (alle fans even op volle kracht) en de eerste biospiep te horen is, waarna het "Dell-scherm" met bijbehorende toestencombinaties e.d. verschijnt.

Het probleem is sowisow niet de voeding, aangezien ik met een voeding met meer dan genoeg vermogen (550watt, waar er normaal 300watt aanwezig is, Videokaart werkt op 300Watt)

Heeft iemand van jullie enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn, en hoe dit te verheplpen is?:)

Ik wacht met smart op jullie antwoorden. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijek groet,

Bart

welk merk voeding? deze kan slecht zijn. bij slechte voedingen duurt het meestal even voordat hij het volledige vermogen kan leveren.

Hoi,
heb je evt. in het Bios aangepast dat als eerste je nieuwe videokaart gededecteerd/geactiveerd moet worden? (PCIE-slot o.i.d.)

Laatst bewerkt:
welk merk voeding? deze kan slecht zijn. bij slechte voedingen duurt het meestal even voordat hij het volledige vermogen kan leveren.

ik heb heel het systeem al aan een voeding gehangen die normaal in een veel zwaarder systeem zit. Daar geeft het geen problemen. Voeding lijkt me dus sterk :) thx voor je reactie

Ik heb verder niets over PCI ingesteld, kan ook verder niet. Lijkt me trouwens ook niet t probleem aangezien de pci kaarten ed pas opgestart worden als de bios zel begint, en niet daarvoor al

Je kunt normaliter in je bios aangeven welke mode het eerst aangesproken moet worden, dus agp, pci-e o.i.d.

Je kunt normaliter in je bios aangeven welke mode het eerst aangesproken moet worden, dus agp, pci-e o.i.d.

Klopt, dit heb ik ook op pci ingesteld.
Maar zoals ik al zei. het gaat eigenlijk om de tijd die het duurt voordat de bios zelf gestart wordt. Normaal gesproken duurt dit nog geen seconde. ( tijd die het duurt voor dat het biosscherm zichtbaar is, na het indukken vd power knop )

Anyway bedankt voor het meedenken:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan