Duurt tamelijk lang eer windows 98 se opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
Hoi,
Ik heb een computer met Windows 98 SE waar ik de shutdownpatch op heb geinstalleerd, zodat hij nu wel goed en snel afsluit.
Alleen is er nog het probleem dat de computer er tamelijk lang over doet om op te starten, hij blijft een poosje hangen in het Windows 98 scherm met de melding "windows is bezig met opstarten"en dan duurt het toch een poosje voor dat hij doorstart.

Weet iemand hier een oplossing voor , ik heb bij het opstart menu al verschillende programma's uitgeschakeld maar helaas blijft het lang duren.

Bedankt voor je reactie

Groeten Barney
 
Is je snelheid naar onderen gegaan nadat je de shutdown patch had geinstalleerd?

Edit msdos.sys. Verander de waarde achter bootdelay in 0, heb je weer een seconde gewonnen. Verder zou ik het register eens opschonen. En gooi de temp files en de temporary internet files eens weg.
 
het zou kunnen dat de snelheid daardoor is gedaald met het opstarten , maar ik weet het niet meer zeker, er zitten niet veel temp en internet files op deze computer, maar zal eerst doen wat je voorstelt

bedankt voor je reactie, ik laat je het weten

groeten Barney
 
Wat start er allemaal mee op?
 
Download het programma Disk Cleaner, incl alle plug-ins. Zet deze mini progje op je PC. Open het, vink alles aan. Vervolgens klik op Clean.
Voila, alles is schoon!
Omdat deze PC van mij 18 uur/dag online zit, ik gebruik Disk Cleaner 2-3x/dag. PC blijft schoon en loopt lekker.
Je kan Disk Cleaner hier downloaden:
http://www.snapfiles.com/get/diskcleaner.html

Voer daarna nog een defrag. uit.

Groetjes
Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan