dv6000 van vista naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

eljay

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
ik heb een hp pavilion dv6000 en wil daar xp op hebben maar als ik de xp cd erin doe dan zegt hij dat er geen HD in zit. als ik dan in de bios kijk kan ik hem ook niet terug vinden
iemand een idee hoe ik alsnog format erover heen kan gooien en xp erop kan installeren?

Waarschijnlijk zit er in je Pavilion een SATA schijf en die wordt niet standaard door XP herkend-ondersteund. Je hebt dan een diskette met de SATA drivers nodig.

Weet je trouwens zeker dat ook alle andere XP drivers voor die pc beschikbaar zijn

ja de drivers zijn aanwezig maar er zit alleen geen diskette drive in mn laptop..

Dan moet je een slipstream maken van je XP cd met geintegreerde SATA drivers voor je laptop. Dat kan met nLite.

oke dankje ik ga het proberen. ik laat het zo wel weten of het gelukt is

Laatst bewerkt:
heb je enig idee welke drivers ik ervoor nodig heb teminste zodat hij de hd ziet is dat de chipset en wat is nogmeer belangrijk?

De SATA drivers van jouw specifieke HP, te vinden op je bijgeleverde cd of op de site van HP

ik heb net een recovery cd gemaakt staan drivers waarschijnlijk op ingepakt want kan ze er zo niet op vinden maar ik vroeg me af of ik gelijk alle drivers moet toevoegen of kan het ook zijn dat ik er nu een paar installeer zoals de chipset zodat de rest dalijk in xp zelf geïnstalleerd kan worden of gaat dat denkje niet lukken?

Laatst bewerkt:
In principe kun je alle drivers die je maar wilt met nLite in je Windows integreren, makkelijkste is echter alleen de SATA drivers en daarna de rest gewoon los.
Maar nogmaasl, het kan allemaal wel!

heeel vaag d8 probeer et nog 1x en tijdens installatier drukte ik F6 en toen ging hij ineens verder in de xp cd..dus nu is ie aan het formatteren..in iedergeval heel erg bedankt voor de moeite xxx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan