dvb-t schokkerig beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

fariel

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,
Vandaag heb ik voor mijn laptop een pinnacle pctv hybrid tuner kit for vista aangeschaft. Volgens de systeemeisen op de doos moet mijn laptop het makkelijk aankunnen. Installeren leverde geen problemen op. Zenders opgezocht en toen begon de ellende. De tv-beelden komen door, alleen zijn de beelden erg schokkerig en soms is het scherm zwart. Ik heb geprobeerd op internet een en ander te vinden maar ik kom niet verder. Ik heb een acer laptop, geforce g300 256 mb videokaart, 1,86 ghz core 2 duo intel centrino processor en 4 gb aan ram geheugen.
Zijn er aanpassingen nodig om de beelden vloeiend te zien of voldoet het systeem toch niet aan de eisen ( op de doos staat o.s pentium 4 2,4 ghz.)
wie helpt?

Heb je enige extra codecs op je laptop?.

Probeer eens K-Lite mega codec pack.

codecs geinstalleerd

Nadat de codecs geinstalleerd zijn is het niet echt veel beter geworden. Het lijkt erop dat een mindere ontvangst de oorzaak is. Ik ben even buiten gaan zitten en de ontvangst is helaas niet veel beter geworden. Misschien moet een betere antenne erop aangesloten worden.
Toch bedankt voor suggesties!

opgelost

Inmiddels de laptop aan de andere kant van het huis en op de eerste verdieping neergezet. Hier een vlekkeloze ontvangst.
Ik had nog een tv-versterker liggen en die heb ik inmiddels aangesloten. De ontvangst beneden is nu ook prima.
Het probleem werd dus veroorzaakt door de slechte ontvangst en is dus nu opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan