DVD 16 x of CD-rom 52x

Status
Niet open voor verdere reacties.

cage

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Berichten
567
ik moet die nog hebben maar wat is nu het preciese verschil?

op een DVD-speler kan je dvds kijken
maar is hij nu ook sneller ofzo?
of leest ie beter of wat?
want prijs verschil zit er wel 1
(btw: ik hou niet van dvd kijken op de pc dus daar hoef ik het niet voor te doen)

kan iemand mij wat info geven?!


mvg,
Cage :thumb:
 
met oog op de toekomst zou ik wel een dvd speler kopen, want (het is nog zeldzaam) software komt ook al op dvd's uit enzo.

Over dat "sneller" gedoe: dat is niet waar. Sterker nog, dvd spelers zijn combo's dus dat betekent in de regel dat ze langzamer zijn dan de gewone cdrom spelers. Meestal zijn dvd spelers 40x. Maar deze snelheid halen ze zelden en hoger dan 48x moet je toch niet hebben, aangezien bij hogere snelheden het gevaar bestaat dat op topsnelheid de cd uit elkaar kan spatten. gen bull****, ik heb er genoeg over gelezen.

En bovendien, dvd spelers zijn nu wel betaalbaar dus...
 
Klopt wat hij zegt.
Wilde ik even aan toevoegen dat het bij de 52X CD-spelers ook nog wel eens voorkomt dat je CD er niet tegen kan.
 
Geplaatst door XP_PC
Wilde ik even aan toevoegen dat het bij de 52X CD-spelers ook nog wel eens voorkomt dat je CD er niet tegen kan.

aangezien bij hogere snelheden het gevaar bestaat dat op topsnelheid de cd uit elkaar kan spatten

Is dat niet hetzelfde? Of bedoel je nog iets anders
 
Meestal zijn dvd spelers 40x. Maar deze snelheid halen ze zelden en hoger dan 48x moet je toch niet hebben, aangezien bij hogere snelheden het gevaar bestaat dat op topsnelheid de cd uit elkaar kan spatten

Zoals ik het las had jij het over DVD spelers. Ik voegde daar de 52X CD aan toe ;).
 
dvd/cd schijfjes zijn evendik... what makes the difference... :) ze begeven het allebei bij 52x speed topsnelheid.
 
Geplaatst door pcfixer
dvd/cd schijfjes zijn evendik... what makes the difference... :) ze begeven het allebei bij 52x speed topsnelheid.

Even vraagje van mij hoor, maar zijn er dan al 52X speed DVD spelers? Het hoogste wat ik gezien heb is 48.
 
Hmmm... Nee denk het ook niet maar ik bedoelde ook meer cd-roms. Maar het zou me niets verbazen als de fabrikanten zich niets aantrokken van die waarschuwingen dat dat gevaar bestaat. De concurrentie is moordend en er zit niet veel toekomst in als het gaat om verbeteringen in de hardware... Das net zo met tv's: beter dan een vlekkeloze kleurentelevisie kun je niet maken. Waarom denk je dat ze met z'n allen op het breedbeeld concept duiken?
 
Aha, ok :). Ja dat klopt, je ziet geen provider meer zonder.

Weet jij trouwens of de DVD standaard al uit is (vraag wel veel he:D:D).
 
Geplaatst door XP_PC
je ziet geen provider meer zonder.

-- knip knip --

Weet jij trouwens of de DVD standaard al uit is (vraag wel veel he:D:D).

hoezo provider?

de dvd standaard al "uit"? Of ze al een keuze hebben kunnen maken bedoel je? Hmmm... Lastig zo nauw volg ik het de laatste tijd niet meer. Maar wel weet ik dat Pioneer dvd branders heeft die beiden branden. Lezen is nooit een probleem geweest, branden wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan