dvd bestanden op cd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
hallo,

ik heb een dvd op mijn harde schijf staan.
het zijn allemaal vob en bub-bestanden (zie bijlage.

ik wil van deze dvd-bestanden een videocd maken.

ik heb hiervoor het programma TMPG Encoder.
maar normaal moet je de dvd eerst rippen zodat je bestanden krijgt die TMPG Encoder kan lezen.
ik gebruik hier CLADDVD voor.

maar deze zegt nu dat er geen dvd in de dvd-rom zit.
maar ik heb de bestanden nu al op harde schijf staan en heb geen dvd.

hoe moet ik nu handelen om toch van de bestanden die op mijn harde schijf staan op cd te krijgen?

Je hebt geen bijlage bijgevoegd, maar goed da's ook niet echt nodig.

Als je Nero hebt, gewoon aanklikken dat je een videodvd wil maken en vervolgens sleep je die bub - ifo - vob files naar het linkerdeelvenster (Videomap) en branden maar...............

hierals nog de bijlage.

maar deze dvd past niet op één cd.
of zegt hij tussendoor dat er een nieuwe cd erin moet?

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 87
Daqrtoe moet je de bestanden eerst kleiner maken, maar, ik denk dat je beter eerst even een goede handleiding kunt lezen.

Ik zal er een of twee linken,

een momentje............

heb gewoon de bestanden naar nero gesleept

krijg nu deze foutmelding (zie bijlage)

deze dan

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 90
V.w.b. de laatste foutmelding ben ik bang dat je de Nero plugin nodig hebt (= niet gratis........ :( )

Ik ga deze even verplaatsen naar de juiste sectie.

Via een omweg
1. brand je bestanden als VideoDVD door ze terug naar de map video_ts te slepen in het compilatievenster van nero.
Brand niet, maar selecteer bij recorder de IMAGE RECORDER, waardoor hij er een .nrg -image van maakt.

2. Download dit programma waarmee je een virtuele DVD-drive kan maken. Na installatie vind je het icoontje rechtsonder naast de klok.
Klik er met rechts op...
Neem de bovenste optie in het lijstje en klik de vervolgens de optie "mount" aan.
MagicISO_mount.gif

Nu kan je je .nrg image aanduiden en dat wordt dan gemount op de virtuele DVD-drive.

3. Gebruik een programma om DVD naar mpeg om te zetten. (maar dat had je blijkbaar al)

4. Zet je mpeg via TmpgEnc om naar een compatibel VideoCD bestand (PAL) en brand dat dan vervolgens via de VideoCD brand-optie van Nero.

5. Om de virtuele dvd-schijf weg te krijgen, kan je eerst in het lijstje "unmount all drivers" nemen, en daarna "Set Number of Drivers">>"Disable" en daarna een unistall van het programma.

De methode om van je bup, ifo-bestanden terug een image te maken, kost natuurlijk wel wat schijfruimte. Omdat je even 2x die dvd op je schijf hebt staan.
Als het gelukt is verwijder je het programma, het image en de losse bup, ifo-bestanden.

James:)

Geplaatst door James007
Via een omweg
1. brand je bestanden als VideoDVD door ze terug naar de map video_ts te slepen in het compilatievenster van nero.
Brand niet, maar selecteer bij recorder de IMAGE RECORDER, waardoor hij er een .nrg -image van maakt.

2. Download dit programma waarmee je een virtuele DVD-drive kan maken. Na installatie vind je het icoontje rechtsonder naast de klok.
Klik er met rechts op...
Neem de bovenste optie in het lijstje en klik de vervolgens de optie "mount" aan.
MagicISO_mount.gif

Nu kan je je .nrg image aanduiden en dat wordt dan gemount op de virtuele DVD-drive.

3. Gebruik een programma om DVD naar mpeg om te zetten. (maar dat had je blijkbaar al)

4. Zet je mpeg via TmpgEnc om naar een compatibel VideoCD bestand (PAL) en brand dat dan vervolgens via de VideoCD brand-optie van Nero.

5. Om de virtuele dvd-schijf weg te krijgen, kan je eerst in het lijstje "unmount all drivers" nemen, en daarna "Set Number of Drivers">>"Disable" en daarna een unistall van het programma.

De methode om van je bup, ifo-bestanden terug een image te maken, kost natuurlijk wel wat schijfruimte. Omdat je even 2x die dvd op je schijf hebt staan.
Als het gelukt is verwijder je het programma, het image en de losse bup, ifo-bestanden.

bedankt,

ga het zeker proberen

hoi james.

weet jij nog een goed programma om een dvd naar mpeg te maken

Laatst bewerkt:
Gebruik je het vanaf NeroBurningRom of vanaf de SmartStart...?

En dvd-mpeg daar ga je eens op moeten googlen...
Er bestaat iig geen freeware...

oke de image is gelukt.

zou vanavond op zoek gaan
heb er wel één maar de datum is verlopen dus moet ik op zoek gaan naar een ander

hoi james, hier ben ik weer .

ik heb nu dus een nero schijf image gemaakt.
heb virtuele speler gedownload via jou link.
ga nu de image mounten.

krijg nu de volgende foutmelding:

fail to mount cd/dvd image

wat doe ik fout?

Laat ik er m.b.t. Nero dit over zeggen:

ik heb een maand of 3 geleden keurig netjes de licentie voor Nero 6 aangeschaft (was best nog wel prijzig ook, maar goed Nero is een progje dat 't waard is)

Rechttoe rechtaan branden van dingen ging prima todat ik een soortgelijke klus als die van jou tegenkwam. Toen ontdekte ik dat ik die Nero plugin nodig had. In eerste instantie wilde ik die ook gewoon kopen, maar toen ik de prijs hoorde zag ik daar vanaf.

Toch heb ik die Nero plugin draaien.................. :D

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
Laat ik er m.b.t. Nero dit over zeggen:

ik heb een maand of 3 geleden keurig netjes de licentie voor Nero 6 aangeschaft (was best nog wel prijzig ook, maar goed Nero is een progje dat 't waard is)

Rechttoe rechtaan branden van dingen ging prima todat ik een soortgelijke klus als die van jou tegenkwam. Toen ontdekte ik dat ik die Nero plugin nodig had. In eerste instantie wilde ik die ook gewoon kopen, maar toen ik de prijs hoorde zag ik daar vanaf.

Toch heb ik die Nero plugin draaien.................. :D

hoi,

na jou tip heb ik ook de plugins gedownload.
ook dat hielp helaas niet

maar de tip van james is super.
ben er nu eem mpegfile aan het maken en later moet ik hem dan even bewerken met TMPG encoder

en voor james:

het is me al gelukt met de virtuele cd-rom speler
met alcohol120% werkte het goed

het is echt gelukt.
heb de dvd op twee cd's kunnen zetten.
heb het geprobeerd eb het werkt nog ook.

iedereen bedankt voor de tips.
heb toch weer een hoop geleerd.
ik had het bijna opgegeven.

me kinderen zullen morgen wel blij zijn.
als het weer slechter weer wordt kunnen ze weer kijken.

nogmaals bedankt:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan